הוושינגטון פוסט דיווח היום (שישי) כי ארה"ב שלחה לישראל פצצות חודרות בונקרים במשקל 2000 פאונד (מאות ק"ג). לצד הפצצות, סיפקה לישראל עשרות אלפי כלי נשק ופגזי ארטילריה אחרים, כדי לסייע במיטוט חמאס ברצועה, אמרו גורמים אמריקאים.

דיווח: זה הנשק החדשני שהפעיל צה"ל במנהרה מתחת לבית חולים בצפון הרצועה

גל ההעברות של כלי הנשק כולל כ-15,000 פצצות ו-57,000 פגזי ארטילריה, והוא החל זמן קצר לאחר ההתקפה ב-7 באוקטובר ונמשך גם בימים האחרונים. ארה"ב לא חשפה בעבר את מספר כלי הנשק שנשלחו לישראל, וגם לא את העברת 100 פצצות BLU-109 במשקל 2,000 פאונד כל אחת.

העברה אווירית של נשק בשווי מאות מיליוני דולרים, בעיקר על גבי מטוסי מטען צבאיים מסוג C-17 הטסים מארה"ב לתל אביב, מעידה על האתגר הדיפלומטי העומד בפני ממשלו של ביידן. ארה"ב מפצירה בישראל למנוע ככל האפשר פגיעה בקורבנות אזרחיים בקנה מידה רחב בזמן שהיא, כך לפי הדיווחים, מספקת חלק ניכר מהתחמושת המופעלת ברצועה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"הבהרתי שלאחר ההפוגה, זה חיוני שישראל תנקוט באמצעי הגנה ברורים למען האזרחים בעזה, ולמען הבטחת סיוע הומניטרי מתמשך בעתיד," אמר מזכיר המדינה אנתוני בלינקן בדובאי.

"נראה שהעברת הנשק הנ"ל מנוגדת לקריאות שהתקבלו ממזכיר המדינה בלינקן ואחרים להשתמש בפצצות בקוטר קטן יותר", אמר בריאן פינוקיין, יועץ בכיר בארגון International Crisis Group, ולשעבר עורך דין-יועץ במחלקת המדינה.

בניגוד לאוקראינה, שם ארה"ב פרסמה עדכונים סדירים על חלק מסוגי הנשק שסיפקה על מנת לתמוך במאבק נגד הפלישה הרוסית, וושינגטון חשפה מעט מאוד אודות כמות וסוגי הנשק ששלחה לישראל במהלך העימות הנוכחי. גורמים אמריקאים מסרו שההסתרה נובעת בחלקה מכך שהנשק לישראל מגיע באמצעות מנגנון שונה משל השאר, כולל עסקאות נשק.