ממשלת דנמרק הורתה לצבא המדינה לסייע למשטרה להגן על אתרים ומוסדות יהודיים וישראלים על רקע איומי טרור מוגברים בעקבות המלחמה בין ישראל לחמאס.

"ימסור את נשקו": כך ניתן להכריע את חמאס בחאן יונס | אלוף במיל' ישראל זיו
אביו של יובל קסטלמן שנורה למוות בפיגוע בירושלים: "דורשים כתב אישום נגד החייל"

ממשרד ההגנה בדנמרק נמסר כי חיילים יסייעו להגן על אתרים יהודיים וישראלים בהם שגרירות ישראל ובית הכנסת בקופנהגן. ההנחיה באה על רקע שורה של הפגנות גדולות בעקבות המלחמה ומהומות שפרצו לאחר שפעילי ימין קיצוני שרפו ספר קוראן בעיר מאלמו שבדרום שבדיה בשבוע שעבר.

"איום הטרור נגד דנמרק חמור", אמר שר ההגנה טרואלס לונד פולסן בהצהרה לתקשורת. "הסכסוך במזרח התיכון הוביל לעלייה בלתי מתקבלת על הדעת לחלוטין באנטישמיות ולאי ודאות רבה יותר בקרב היהודים בדנמרק".

בדנמרק, בה חיים 5.9 מיליון תושבים, יש כ-7,000 יהודים ו-250,000 מוסלמים.

הלילה נרצח אדם אחד ושניים נוספים נפצעו בפיגוע טרור שאירע ברובע ה-16 בפריז, בסמוך למגדל אייפל, אחד המקומות המתויירים והעמוסים בבירת צרפת. על פי כלי התקשורת במדינה, התוקף הוא ממוצא צרפתי, שקרא "אללה אכבר" וביצע את הפיגוע בעזרת פטיש ודקירות סכין. זמן קצר לאחר מכן הוא נוטרל בטייזר ונעבר על ידי המשטרה.

מיד לאחר האירוע, שר הפנים הצרפתי ז'רדל דרמנין מסר כי "התוקף אמר למשטרה שהוא נסער מהמצב בעזה". עוד כתב בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) כי "המשטרה עצרה אדם שתקף עוברי אורח בפריז, סביב כיכר גרגרל. נרצח ופצוע נוסף טופלו על ידי צוותי החירום, יש להימנע מלהגיע לאזור".