כלי תקשורת בממלכה הבריטית דיווחו היום (ראשון) כי ספינה בבעלות בריטית אשר שטה בים האדום תחת דגל איי הבהאמה, נפגעה מירי רקטי. על פי הדיווח, הספינה נפגעה בזמן ששטה במרחק של 35 מיילים ימיים מערבית לחופי תימן. 

עוד דווח כי סוכנות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO), הפועלת בשירות הצי המלכותי של הממלכה, קיבלה התרעה על פעילות חשודה, כולל "פיצוץ אפשרי" שמקורה מכיוון תימן. הסוכנות הציעה לכלי השיט "לפעול בזהירות".

זמן קצר לאחר מכן, פקיד בפנטגון אמר לאל-ג'זירה כי טילים ומזל"טים שוגרו מתימן לעבר המשחתת האמריקאית קרני וספינות מסחריות בים האדום. בהמשך דווח ב"רויטרס" כי מזל"ט כוון לספינת מכולות מול חופי נמל חודיידה בתימן. דובר החות'ים אמר כי מדובר בספינות ישראליות, אך הדיווחים בעולם אינם מזכירים כל קשר לישראל. ב"אל ערביה" דווח כי ישראל שולחת לים האדום ספינות וצוללות בעקבות המתקפה.

האירוע החריג מתרחש על רקע המתיחות באזור, לאחר שהחות'ים, ארגון הטרור השיעי-זיידי, הפועל בשירות איראן, איים כי יפגע בספינות בבעלות ישראלית. בחודש שעבר קבוצת המורדים חטפה ספינה בבעלות ישראלית ובה 22 אנשי צוות שהיו על הסיפון. הספינה נשאה רכבים ועשתה את דרכה מנמל בדרום טורקיה לנמל במערב הודו.

בשבוע שעבר, על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP, בוצעה תקיפה של ספינת משא בבעלות ישראלית בים הערבי שבאוקיינוס ההודי, על ידי מל"ט איראני מסוג שאהד 136. נזק נגרם לספינה כתוצאה מפיצוץ המל"ט אך אנשי הצוות ששהו על סיפונה לא נפגעו.