דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה, מארק רגב, התראיין היום (רביעי) בערוץ החדשות האמריקאי MSNBC, ונשאל על המדיניות של ישראל במלחמה בעזה.

"מטריף את האמריקאים": מה הביא לבקשה החריגה של ביידן מנתניהו?
"ישראל מפרה את החוק הבינ"ל'": ארגוני שמאל בישראל פנו לנשיא ביידן

תחילה, המגישה התייחסה למספר המתים שדיווח משרד הבריאות הפלסטיני, אשר עומד על 18,000 איש, זאת מבלי לציין כי כמעט מחצית מהם אלו מחבלי חמאס. "איך ישראל גרמה לכל כך הרבה מוות והרס, לפי הערכות הפלסטיניות 80% מההרוגים הם נשים וילדים, איך זה משיג את המטרה של מיגור חמאס?", שאלה המגישה

רגב הבהיר כי מטרתה של ישראל אינה לפגוע באזרחים, אלא להשמיד את חמאס. עם זאת, המגישה לחצה שוב ורגב הזהיר אותה ושתטיל ספק במידת הדיוק של המספרים הללו.

צפו:

"המספרים האלה מופקים על ידי משרד הבריאות שבשליטת חמאס בעזה. ולכן, את צריכה להניח שלחמאס יש סיבות לשחק עם המספרים. את יודעת שהם היו מאוד אכזריים, אין להם שום נקיפות מצפון לגבי הריגת אנשים ואזרחים חפים מפשע. את יכולה להניח שגם אין להם נקיפות מצפון לגבי הריגת האמת", אמר רגב.

רגב הסביר בריאיון כי חיי אזרחים חפים מפשע נקלעו לסיטואציה בלתי אפשרית, זאת כאשר ישראל נקטה בכל האמצעים כדי לוודא שהמספרים הללו יישארו "נמוכים ככל האפשר". רגב הוסיף כי הדבר נעשה קשה יותר מכיוון שמחבלי חמאס מסתתרים באזורים אזרחיים כמו בתי ספר ובתי חולים ומשתמשים באזרחים כמגן אנושי.