בצל הביקורת עליו, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש נצפה כשהוא מחבק את נציגי משפחות החטופים, ועונד את הדיסקית של 'הלב שלנו שבוי בעזה'. 

לא מתייאש: למרות הווטו האמריקאי, מזכ"ל האו"ם ממשיך לדרוש הפסקת אש

כזכור, על רקע נפילת ההצעה להפסקת אש הומניטרית במועצת הביטחון של האו"ם בסוף השבוע שעבר, זאת לאחר שארה"ב הטילה וטו על כך, מזכ"ל האו"ם גוטרש מסר כי הוא ימשיך במאמציו להשגת הפסקת האש. לדבריו: "סמכותה ואמינותה של מועצת הביטחון של האו"ם נפגעו על רקע חוסר היכולת ליישם את החלטת הפסקת האש ההומניטרית בעזה".

על הניסיונות של גוטרש הגיב שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן: ״המזכ״ל הגיע לשפל מוסרי חדש: הוא מתגאה שהוא מפעיל לראשונה את סעיף 99 לאמנת האו״ם ביחס למלחמה בעזה - סעיף שניתן להפעיל רק במצב ממנו נשקפת סכנה לשלום והביטחון העולמיים. המזכ״ל נזכר להפעיל סעיף  נדיר, רק כשזה מאפשר לו ללחוץ על ישראל שנלחמת במחבלי החמאס הנאצי. זוהי עוד הוכחה לעיוות המוסרי של המזכ״ל ולהטייה שלו נגד ישראל".

עוד תקף ארדן: "העמדות המעוותות של המזכ״ל רק מאריכות את הלחימה בעזה, משום שהן נותנות תקווה למחבלי חמאס שהמלחמה תיבלם והם יוכלו לשרוד. אני קורא שוב למזכ״ל להתפטר לאלתר - האו״ם זקוק למזכ״ל שמגבה מלחמה בטרור ולא למזכ״ל שפועל לפי התסריט שכתב חמאס״.

מזכ''ל האום ונציגי משפחות החטופים (צילום: ללא קרדיט)
מזכ''ל האום ונציגי משפחות החטופים (צילום: ללא קרדיט)