ישראל נאלצת לבצע ויתורים במדיניות הפעלת האש שלה בעזה וחושפת את הלוחמים לסכנות גדולות יותר בעקבות לחץ אמריקאי לצמצום מספר הנפגעים הפלסטינים, כך טוען מאמר מערכת שפורסם היום (שני) ב"וול סטריט ז'ורנל".

פרסמו מידע רגיש: איראן וחיזבאללה אחראיות לתקיפת הסייבר בביה"ח "זיו"
ירדן גת ששוחררה מהשבי חושפת: "הפחד להיאנס לא יכול לצאת לך מהראש"

במאמר נטען כי "מדינות העולם לא מעריכות את הצעדים המשמעותיים שישראל מבצעת על מנת לנסות ולצמצם את הפגיעה בפלסטינים בלתי מעורבים ברצועה. זאת, למרות שחמאס פועל בכוונה בתוך האוכלוסייה האזרחית ומשתמש בה כבמגן אנושי".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"ישראל ממוקדת בימים אלה במשימה של הבסת חמאס", נכתב, "וגם ארצות הברית שותפה למטרה הזו. הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן צדק כשאמר בשבוע שעבר שמחבלי חמאס הם 'אנשים אכזריים שעשו מעשים מכוערים ובלתי אנושיים והם חייבים להיות מושמדים'. הוא גם צודק בעמידה שלו לצידה של ישראל באו"ם".

עוד נכתב, כי "ישראל נלחמת כי אין לה ברירה אחרת. היא חייבת להילחם אם היא רוצה לשרוד. מדינות רבות רואות בהצבעות בעצרת האו"ם ובקריאות להפסקת אש מחווה ללא השלכות או מחירים כדי להביע סולידריות עם הנפגעים. אבל האמת היא שהפסקת אש עתה תהווה ניצחון לחמאס ומכת מוות להרתעה הישראלית, מה שבוודאות יקרב את הטבח הבא ואת המלחמה הבאה. כל זה לא מדאיג את אותן מדינות".

"הישראלים יודעים שביידן נתון ללחץ מהצד השמאלי של המפלגה הדמוקרטית, שקורא לעצור את המבצע הישראלי בעזה. כתוצאה מכך בירושלים עושים ויתורים כדי לרצות אותו", טוען ה"וול סטריט ג'ורנל". "מזכיר המדינה אנתוני בלינקן התעקש 'שמה שראינו בצפון עזה לא יחזור על עצמו בדרום', וישראל צייתה. כעת היא מבשרת מראש על התקפותיה לאויב, כדי שהאזרחים יוכלו לברוח, והיא משתמשת בכוח קטן יותר ומסתמכת פחות על התקפות מהאוויר וארטילריה".

"כתוצאה מכך ישראל סופגת יותר נפגעים. שיעור ההרוגים הגבוה בקרב הלוחמים ברצועה ברור לישראלים, אבל לא מעניין אף אחד אחר בעולם. בסרטון שהפך לוויראלי נראה קצין חי"ר מתלונן בעברית 'איך ייתכן שאזור אינו מטוהר מהאוויר לפני שמאפשרים לחיילים להיכנס? עשינו את זה בהתחלה, אבל אולי עכשיו המנהיגים שלנו התחילו לתת עדיפות לחיי האויב על פני חיי החיילים', נכתב.

פעילות הכוחות ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

"ישראל מקבלת מעט מאוד קרדיט בעולם על הוויתורים שלה. ביידן אפילו ביקר אותה בשבוע שעבר על ביצוע 'הפצצה עיוורת', עלילה כל כך מנוגדת לראיות מהשטח שאפילו הבית הלבן אחר כך ניסה לסגת ממנה", טוען המאמר.

"הפגיעה באזרחים בעזה היא טרגית, אבל היא בעיקר תוצאה מכך שחמאס מטמיע את עצמו בתוך מה שאמור היה להיות מרחבים בטוחים לאזרחים. גם הצבא האמריקאי לא יכול היה להימנע מנפגעים אזרחיים במבצעים שלו נגד דאעש במוסול או במלחמות אחרי ה-11 בספטמבר.
"לישראל אין ברירות טובות במלחמה הזאת", סיכמו כותבי המאמר, "אבל לאמריקה יש. ביידן יכול להתמקד יותר בתמיכה בבעלת הברית של ארצות הברית בעודה נאבקת באויב שרוצה לבצע בה רצח עם".