ספינה בריטית הותקפה ע"י מזל"ט מערבית להודו, כך על פי מספר דיווחים שפורסמו הבוקר (שבת). על פי הדיווחים, כתוצאה מהפגיעה אירע במקום פיצוץ, כמו גם שריפה שפרצה. הספינה הייתה עם דגל מדינת ליבריה, ועל פי מספר דיווחים מחזיקה בקשר ישראלי. האירוע הסתיים ללא נפגעים. לפני זמן קצר, דווח כי המזל"ט שוגר משטח איראן. 

צה"ל פתח את יום הלחימה בצפון: צוות אל מנאר כמעט חוסל, הרס בכפר לבנוני | צפו בממדי ההרס
לא ראו את זה בא: המחבלים תכננו מארב ונפלו לאחד כזה בעצמם

לפי הערכות, מדובר בכטב"ם ששוגר ישירות מאיראן, ולא על ידי החות'ים ממרחב באב אל-מנדב כמו באירועי התקיפה הקודמים. האירוע, שקרה במהלך הלילה, הוא המשך ישיר למאמץ האיראני-חות'י לשבש את נתיבי השיט העולמיים, כך דווח בחדשות 12. 

מדובר בפעם הראשונה שבה מדווח על תקיפה מסוג זה, מאז הכרזת ארצות הברית על הכוח הרב לאומי, להתמודדות עם איום החות'ים. ביום שני האחרון, הכריז מזכיר ההגנה של ארה״ב לויד אוסטין על מבצע רב לאומי להגנה על הסחר בים האדום בעקבות מתקפות החות'ים. לטענתו, המדינות המשתתפות בכוח יבצעו סיורים משותפים בדרום הים האדום ובמפרץ עדן.

תקיפת מחסן הטילים של החות'ים (צילום :רשתות ערביות)

בנוסף, המדינות המשתתפות בכוח יכללו את בריטניה, בחריין, קנדה, צרפת, איטליה, הולנד, נורבגיה, איי סיישל וספרד. ההחלטה מגיעה לאחר הפגישה שנערכה מוקדם יותר היום בין אוסטין לראשי הצמרת הביטחונית בארץ ובה דנו בין היתר על איום החות'ים. מספר ימים לאחר מכן, מסרו מטעם הפטנגון כי 20 מדינות לוקחות חלק בכוח, כשחלק מהן נמנעות מלעשות זאת באופן מוצהר.