מייה שם בת ה-21, תושב שוהם, נחטפה לעזה והוחזקה בידי מחבלי חמאס מאז בוקר ה-7 באוקטובר לאחר שבילתה עם חבריה בפסטיבל נובה בסמוך לקיבוץ רעים. אחרי 55 ימים בעזה, היא שוחררה וחזרה לביתה. כעת, בריאיון לחדשות 13 היא חושפת פרטים על זמן שהותה בשבי, על היחס של המחבלים כלפיה ועל ההתמודדות עם הפחד שלא תזכה לחזור.

הריאיון עימה שודר אתמול (שישי) במהדורת השבת, ומאז זכה לסיקור נרחב בערוצי חדשות רבים ברחבי העולם. ברשת FOX News נכתב: "בת ערובה ישראלית ששוחררה מדברת על השבי: 'עברתי שואה'. מיה שם היא בעלת אזרחות כפולה צרפתית-ישראלית שנחטפה מהמסיבה בקיבוץ רעים ב-7 באוקטובר. היא שוחררה בנובמבר וכעת חושפת את חוויותיה משבי חמאס".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הצצה לראיון של מייה שם ב"חדשות 13". קרדיט: חדשות 13 (צילום :חדשות 13)

באתר The Times Of India, נכתב: "מיה שם, מקעקעת ישראלית-צרפתייה בת 21, נחטפה מפסטיבל מוזיקה בדרום ישראל ב-7 באוקטובר והייתה בין החוגגים הרבים שנשבו על ידי חמאס. במהלך שהותה בשבי היא הוחזקה על ידי משפחה אזרחית הקשורה לארגון הטרור, אשר הוביל אותה להטיל ספק בנסיבות שהותה, במיוחד בנוכחותם של ילדים ואישה במשק הבית".

"היא שיתפה לאחרונה פרטים על השהות הטראומתית בעזה במשך 54 ימים. בראיון הראשון שלה מאז שחרורה, היא חשפה את חומרת החוויה הקשה שלה ואמרה: 'עברתי שואה. כולם שם מחבלים'. בראיון לערוץ הישראלי 13, שחזרה את האירועים הקשים וקבעה, 'רציתי לספר את המצב האמיתי של האנשים שחיים בעזה, מי הם באמת ועל מה שעברתי שם' ", הוסיפו.

מייה שם משתחררת מהשבי (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מייה שם משתחררת מהשבי (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

ברשת Sky News, נכתב: " 'כמו חיה בגן חיות': בת הערובה המשוחררת מיה שם, מתארת ​​איך זה היה לבלות 54 ימים לכודה בעזה על ידי חמאס. האזרחית הצרפתייה-ישראלית אמרה שהיא נותרה נחנקת מדמעות, כאשר וטרינר ביצע ניתוח בזרועה בזמן שהוחזקה בניגוד לרצונה בעזה במשך יותר מחודשיים".

עוד צוין ברשת Sky News כי: "הריאיון של שם לערוץ 13 סותר את הסרטון שפרסם חמאס בו היא נאלצה לשבח את החמושים על 'טוב ליבם' לפני שחרורה. עדותם של בני ערובה משתנה מעט, אולם רובם דיווחו שהם מוחזקים מתחת לאדמה כששוללים מהם צרכים בסיסיים כולל מזון, מים ותרופות".