לקראת התחממות נוספת בצפון? בסוריה דיווחו היום (שבת) כי ישראל תקפה בשדה התעופה הבינלאומי שבחאלב, וכי שישה טילים הפגיזו את המקום. כתוצאה מכך, לפחות ארבעה נהרגו. בנוסף, נטען כי בעקבות התקיפה הפעילות בשדה התעופה יצאה מכלל שימוש. כמו כן, על פי דיווחים ערבים לפחות 19 פעילים איראנים נהרגו בהפצצה שאירעה הלילה בגבול סוריה-עיראק.

דיווח: 11 בכירים במשמרות המהפכה של איראן נהרגו בתקיפה בדמשק
איראן מאיימת לאחר חיסול הבכיר: "ישראל תשלם מחיר כבד"

כמו כן, מטוס קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום שלוש חוליות מחבלים בשטח לבנון. בנוסף, צה"ל תקף תשתית מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה וכן תקף בירי ארטילרי הבוקר מספר מרחבים בשטח לבנון.

עשן מיתמר מלבנון (צילום:  Ayal Margolin/Flash90)
עשן מיתמר מלבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)

בתוך כך, אתמול הערוץ הסעודי "אל־חדת" דיווח כי רוב הפיקוד של משמרות המהפכה ומיליציות פרו-איראניות אחרות במזרח סוריה, נהרגו בתקיפה בלילה בשדה התעופה דמשק בסוריה. על פי הדיווח, החיסול אמש היה עוצמתי יותר מהחיסול של קאסם סולימאני.

עוד נטען בערוץ הסעודי, כי מפקד הכוחות של איראן במזרח סוריה, נור ראשיד, נפגע בתקיפה. לא צוין אם נהרג. בנוסף, נאמר כי התקיפה התמקדה בקבלת פנים למשלחת בכירה אחרת שנחתה בנמל התעופה.

תקיפה בסוריה לאור יום (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בסוריה לאור יום (צילום: רשתות ערביות)

החיסולים האלה מגיעים לאחר שהמפקד הבכיר במשמרות המהפכה, סייד רזא מוסאווי, חוסל השבוע בדמשק. על פי טענות סוריה, ישראל חיסלה אותו באמצעות ירי של שלושה טילים. לאחר החיסול, באיראן מאיימים: "ישראל תשלם מחיר כבד". משמרות המהפכה הוסיפו: "היועץ שנרצח על ידי ה'ישות הציונית' היה אחראי על יחידת התמיכה של ציר ההתנגדות בסוריה".