ה"וול סטריט ג'ורנל" חשף היום (ראשון) כי חוקרים במשטרת ישראל ובפרקליטות בונים את אחד מהתיקים המשמעותיים ביותר נגד מחבלי חמאס שביצעו את הטבח בשביעי באוקטובר.

בכיר בחמאס מאיים לאחר חיסול סגן "המהנדס": "יש לכם שתי אפשרויות"
חשד: אמריקאי הצטרף לארגון טרור בעקבות מתקפת שבעה באוקטובר

על פי הפרסום, מדינת ישראל אוספת עדויות רבות, הכוללות בין היתר עדויות לפגיעה מינית קשה, אונס, שריפת ילדים וקטיעת איברים - כל אלו נעשו על ידי מחבלי החמאס באותה שבת שחורה. גורמים בישראל מעריכים כי בהינתן בנייה של תיק כזה, יהיה אפשר לבסס את העונשים הכבדים שיוטלו על משתתפי הטבח שנותרו בחיים.

"החקירה של ישראל צפויה להניב משפט שיהיה המשמעותי ביותר במדינה מאז תחילת שנות ה-60, כאשר ישראל לכדה, שפטה ותלתה את אדולף אייכמן על תפקידו המרכזי בשואה", נכתב בכתבה. "מדינת ישראל מעולם לא עסקה בעבר בפשעים ובחקירה בהיקף כזה", אומר רועי שיינדורף, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה. "זה יהיה אחד המשפטים החשובים ביותר שיתרחשו בישראל".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חדירת מחבלי חמאס לקיבוץ רעים (צילום: צילום מסך)
חדירת מחבלי חמאס לקיבוץ רעים (צילום: צילום מסך)

ע"פ החשיפה, משטרת ישראל בודקת עדויות של חמושים שנתפסו, צילומים ממצלמות שהתקבלו מהם, מדיה חברתית, לוחות מחוונים ומצלמות אבטחה של רכבים ברחבי דרום ישראל, וכן חומרים שנתפסו בעזה.

אחד האתגרים לחקירה, אומרים פרשנים משפטיים, הוא שאיסוף הראיות הפורנזיות הוגבל לאחר ה-7 באוקטובר, בעוד שהצבא הישראלי עסק בלחימה באזור במשך ימים לאחר התקיפה.