האיום החות'י לא לבד: בצל המלחמה בעזה, ארגון אל-קאעדה בחצי האי ערב שפועל מתימן משיב לפעילות את המגזין "אינספייר" - יותר משש שנים אחרי שאחד הפרסומים המשפיעים ביותר של הטרור העולמי הופיע בפעם האחרונה.

ישראל בפנים? דיווח: הפור נפל - מתקפת המנע על החות'ים

בית שנהרס על ידי אל קאעידה בתימן (צילום: רויטרס)
בית שנהרס על ידי אל קאעידה בתימן (צילום: רויטרס)

בניגוד להוצאה הקודמת של המגזין בשפה האנגלית, הפעם אינספייר (Inspire - השראה) מתפרסם בגרסת וידיאו, כאשר בית ההפקות של אל-קאעדה בחצי האי ערב הוציא סרטון של יותר מארבעים דקות שמכריז כי "חזרנו אליכם בצורה חדשה ואנחנו מציגים לכם ג'יהאד של מקור גלוי".

הטריילר שפרסם הארגון, הציג מתפללים מוסלמים סביב אבן הכעבה בעיר מכה ומיד לאחר מכן צילום של הפצצה ישראלית לכאורה כנגד ילדים ברצועת עזה. "בגלל שאנחנו אומה אחת וגוף אחד, השמחה שלנו היא אחת והצער שלנו הוא אחד", נשמע הקריין אומר באנגלית. "האויב שלנו הוא אחד וזו הסיבה שאנחנו שואפים לג'האד ברחבי העולם", הוא ממשיך כאשר על המסך נשרפים דגלי ישראל וארה"ב.

הסרטון המלא כולל קריאות לפגוע ביעדים מערביים ויהודיים בארה"ב, בבריטניה ובמדינות האיחוד האירופי כדי "לנקום על עזה", ובין השאר הוא מציג פגיעה במערכת הרכבת התחתית של ניו יורק ובטיימס סקוור, שם יתקיימו הלילה חגיגות השנה האזרחית החדשה.

נזכיר כי זאת, לאחר שאתמול (שבת) אזרח אמריקאי הואשם בניסיון להצטרף לארגון הטרור הסומלי א-שבאב, המסועף לאל-קאעדה. זאת לאחר שהחשוד הודה כי "קיבל השראה ממתקפת חמאס" ב-7 באוקטובר.

בנוסף, המגזין כולל מדריך כיצד לבנות "פצצה נסתרת", כאשר הוא קורא לפגוע במטוסים של חברות תעופה אמריקאיות, בריטיות וצרפתיות. מלבד זאת, ממליץ המגזין לפגוע גם באישים בולטים בכלכלה האמריקאית, ובראשם אילון מאסק וביל גייטס.

אילון מאסק ובנימין נתניהו בסיור בכפר עזה (צילום: עומר מירון, וואלה!)
אילון מאסק ובנימין נתניהו בסיור בכפר עזה (צילום: עומר מירון, וואלה!)

אינספייר, שהופיע לאחרונה באוגוסט 2017, יצא לראשונה שבע שנים קודם לכן וכלל 17 גיליונות. היוזמים שלו היו המטיף האמריקאי-תימני אנואר אל-עולקי והאמריקאי סמיר ח'אן, ששמו דגש על העברת התעמולה הסלאפית בדרכים מודרניות לצעירים במערב ובייחוד בארה"ב. השניים חוסלו בתקיפה אווירית בתימן בסוף ספטמבר 2011, אולם גם בלעדיהם המשיך המגזין להתפרסם ולספק השראה לפיגועים ולניסיונות פיגוע.

מלבד מאמרים של בכירים באל-קאעדה וניתוח סוגיות אידיאולוגיות ואסטרטגיות של עולם הג'האד, הסניף התימני של רשת הטרור ניצלה את המגזין כדי לקבל אחריות על פיגועים שביצעה ובראשם ניסיון הפלת מטוס נוסעים אמריקאי בדטרויט עם מחבל שלבש תחתוני נפץ בערב חג המולד 2009, וניסיון הפלת מטוסי מטען אמריקאיים באמצעות מדפסות דיו ממולכדות באוקטובר 2010.

המגזין גם נתן ביטוי מרכזי לצורך של תומכי אל-קאעדה לבצע ג'האד אישי, ועל כן הוא סיפק כלים מבצעיים עם הסברים של "השף של אל-קאעדה" כיצד להכין מטעני חבלה, כיצד לבצע התנקשויות או פיגועי דריסה. חקירת הפיגוע במרתון בוסטון באפריל 2013, שבו נרצחו שלושה בני אדם, העלתה כי שני האחים המחבלים שביצעו את ההתקפה השתמשו במאמר של אינספייר שהסביר כיצד להפוך סירי לחץ למטעני חבלה.