התקשורת הממלכתית האיראנית דיווחה בצהריים (רביעי) על לפחות 50 הרוגים בשני פיצוצים שאירעו ליד בית הקברות של העיר כרמאן בדרום-מזרח איראן, שם קבור קאסם סולימאני. הפיצוצים, שאותם הגדירו באיראן "מתקפת טרור", התרחשו ביום השנה הרביעי למותו של מי שהיה מפקד כוח קודס של "משמרות המהפכה". באיראן דיווחו גם על עשרות פצועים במקום. 

שתי מזוודות חומר נפץ בשני מוקדים שונים: כל מה שאפשר לספר על הפיצוץ באיראן
"תדע כל אם ערבייה": ראש המוסד רמז על הפיצוץ באיראן כשעה לפני שהתרחש?

״הפיצוצים אירעו בעיר כרמאן, בעיר הולדתו של קאסם סולימאני וביום השנה הרביעי לחיסולו״, אומר עוזי רבי, פרופ׳ לענייני המזרח התיכון באוניברסיטת תל אביב. ״העובדה שמתרחשים שני פיצוצים בזה אחר זה, זה אומר דרשני. מטבע הדברים, יכול להיות שהם נעשו כדי להראות שיש מי שצריך לשלם מחיר על מעשיו״. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

״איראן היא מדינה חדירה - גם מבית וגם מחוץ״, אומר הפרופ׳ ומסביר: ״יש גורמים פנימיים מתוך המדינה, מבית, שרוצים לפגוע במנהיגיה, והפיצוצים הם תזכורת לכך שאיראן היא לא מדינה מוגנת וסגורה הרמטית, ושמנהיגיה גובים מחיר לפעולותיהם ברחבי המזרח התיכון ובמדינה עצמה. מאחר שדווח על כך שנהרגו אזרחים רבים, אני נוטה לחשוב שמי שאחראי לפיצוצים המסתוריים הם גופים פנימיים מתוך איראן - ולאו דווקא ישראל. האחראים לפיצוצים יכולים להיות גופי אופוזיציה איראנים שמתנגדים לשלטון, מחתרות ערביות סוניות - או מצד המוני העם, כמחאה על המצב הסוציו-אקונומי הנמוך במדינה. אם נדע בהמשך שיש מבין ההרוגים בכיר ב'משמרות המהפכה', זה ישפוך אור על גורמי התקיפה״.

הפיצוץ בסמוך לקברו של קאסם סולימני באיראן. צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א

התמונה והסרטון בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]