המשבר סביב שגיב יחזקאל, שחקן אנטליאספור שכבש מוקדם יותר היום (ראשון) שער אותו הקדיש לחטופים הישראלים ובעקבות כך שר המשפטים הטורקי הודיע כי הפרקליטות פתחה בחקירה נגד השחקן, נמשך, כאשר כעת דווח כי השחקן עוכב לחקירה באנטליה. 

ארדואן האשים את ישראל ברצח עם; כ"ץ תקף: "שמענו אותך"

כאמור, יחזקאל הקדיש את השער לחטופים הישראלים, שנמצאים כבר 100 יום בשבי חמאס בעזה. בתגובה, שר המשפטים הטורקי הודיע כי הפרקליטות הראשית של אנטליה פתחה בחקירה משפטית נגד יחזקאל, בגין "הסתה פומבית של הציבור לשנאה ועוינות" – ו"תמיכתו בטבח שביצעה ישראל בעזה".

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט צייץ בטוויטר ותקף: "זו טורקיה של 2023. חברי ממשלת טורקיה, תתביישו לכם".

בתוך כך, במהלך סוף השבוע יושב ראש הוועדה המשפטית של הפרלמנט הטורקי, קיים מסיבת עיתונאים על מדרגות היכל בית המשפט בהאג, ותקף בחריפות את ישראל, בצל התביעה נגדה. הוא טען כי הינו בטוח שעל ישראל יוטלו "העונשים הכבדים ביותר". 

עם זאת, זמן קצר לאחר מכן הוא גורש מהמקום ע"י פקידי בית המשפט המקומיים, בטענה כי אינו יכול לשאת כל הצהרה במקום זה. גם הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן, לקראת הדיונים בהאג, העביר חומרים שמאשימים את ישראל ברצח עם. מי שתקף אותו הוא שר החוץ החדש ישראל כ"ץ, שכתב: "נשיא טורקיה, המדינה שביצעה את שואת הארמנים וחשבה שהעולם יסתום את הפה, 'מתגאה' היום שהעביר לבית הדין בהאג חומרים שמאשימים את ישראל ברצח עם. שמענו אותך. לא שכחנו את שואת הארמנים ומעשי הטבח בכורדים. אתם משמידי העם. אנחנו מגינים על עצמנו מהחברים הברברים שלך".