פרשת מעצרו של שגיב יחזקאל בטורקיה: לאחר שנעצר על ידי משטרת אנטליה, כשהקדיש את שערו למען החטופים בעזה, השחקן הישראלי התייצב בהמשך היום (שני) בפני שופט ולאחר מכן שוחרר ממעצר ויגורש לישראל. בתוך כך, בטורקיה דווח כי במסגרת החקירה, אמר יחזקאל כי "אני לא תומך במלחמה, רק רוצה שהיא תסתיים".

יחזקאל שוחרר לאחר המאמץ של רה"מ, שר החוץ ודרגים נוספים. לדברי גורם מדיני: "התבטאויות השרים והח"כים לא תרמו למאמץ המדיני, בשלון המעטה. תמוה איך על אף שרה"מ הוציא הנחיה ברורה שלא להתבטא בסוגיה הכה רגישה, המתקפות נגד ארדואן וטורקיה בכל זאת הגיעו".

על פי התקשורת המקומית, הכדורגלן הישראלי אמר כי "לא עשיתי שום מהלך במטרה להתגרות באף אחד, אני לא אדם שתומך במלחמה, הרי יש חיילים ישראלים שנשבו בעזה. אני אחד שמאמין שלאחר מאה ימים המלחמה הזו צריכה להסתיים עכשיו, זה מה שאני רוצה, בגלל זה עשיתי את המחווה הזו". לדבריו, "מעולם לא עשיתי דבר שקשור לפוליטיקה מאז שהגעתי לכאן ומעולם לא זלזלתי באף אחד. הנקודה היא שרציתי להסב את תשומת הלב לסיום המלחמה". 

לאחר לילה בתחנת המשטרה, שגיב יחזקאל כאמור ההתייצב הבוקר בפני שופט. בסיוע אנשי המועדון, נתן השחקן את גרסתו לפיה האירוע היה מחווה עבור החטופים בלבד וללא קשר למלחמה בעזה. 

שר החוץ ישראל כ"ץ: "טורקיה הפכה להיות דיקטטורה חשוכה, הפועלת נגד ערכים הומניים וערכי הספורט. מי שעוצר כדורגלן על אקט של הזדהות עם 136 חטופים שנמצאים כבר למעלה מ-100 ימים בידי מחבלי ארגון טרור רצחני,  מייצג תרבות של רצח ושנאה. אני קורא לקהילה הבינ״ל ולארגוני הספורט הבינ"ל לפעול נגד טורקיה ונגד השימוש הפוליטי שלה באלימות ואיומים נגד ספורטאים. היום זה שגיב יחזקאל, מחר זה ספורטאי אחר".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב על הפרשה: "טורקיה פועלת כלפי שחקנים ישראליים וכל דבר שמריח ישראליות בנאציזם. ארדואן הוא נאצי לכל דבר. אני קורא לישראלים לא לטוס לטורקיה, לא לקנות שום מוצר טורקי ולא לפרנס אותם. אסור למדינת ישראל ולאזרחי ישראל לנהוג בסלחנות כלפי טורקיה. לא ניתן שירמסו אותנו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב: "מעצרו של שחקן הכדורגל שגיב יחזקאל שהביע הזדהות עם קורבנות המלחמה בישראל הוא עוד מהלך של תמיכה בטרור מצד ממשלת טורקיה. מעצר פלילי על כך שחגג שער שהבקיע הוא בלתי נתפס. ארגוני הספורט הבינלאומיים אופ״א ופיפ״א חייבים לדרוש את שחרור המיידי עכשיו".