הקונסוליה האמריקאית בארביל, עיראק, הותקפה אמש (שני) על ידי שני מל"טים. משמרות המהפכה האיראניות לקחו אחריות על האירוע, וכעת מגיעה התגובה העיראקית. משרד החוץ העיראקי מסר היום כי "אנחנו רואים בתוקפנות האיראנית על ריבונותה של עיראק פגיעה בביטחון אזרחינו, וביחסי השכנות הטובה".

הלוחמים האמריקאים נעלמו במהלך תפיסת סירה עם טילים איראניים‎
הבטיחה וקיימה? מסתמן: ירדן תצטרף לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל

עוד נמסר: "ננקוט צעדים משפטיים נגד איראן, כולל הגשת תלונה למועצת הביטחון של האו"ם". בתוך כך, השגריר האיראני בבגדאד זומן למשרד החוץ לשיחת בירור.

משמרות המהפכה, כאמור, לקחו אחריות המתקפה וטענו כי "פגענו במפקדה של המוסד". זמן קצר לאחר מכן, גורמים אמריקאים אמרו ל"רויטרס", כי "לא נפגעו מתקנים אמריקאים כתוצאה מהתקיפות". 

תקיפה בקונסוליה האמריקאית בארביל, עיראק (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בקונסוליה האמריקאית בארביל, עיראק (צילום: רשתות ערביות)

כזכור, ארצות הברית ובריטניה פתחו בלילה שבין חמישי לשישי במתקפה על החות'ים בתימן, זאת על רקע האיום הימי של המיליציה האיראנית על ספינות מסחר רבות. זמן קצר לאחר מכן, הודיע גורם אמריקאי כי התקיפות הסתיימו לעת עתה. בין היתר, הותקפו מטרות בתימן, כולל בסיסי אימונים ומתקני אחסון לרחפנים. כמו כן, נשמעו פיצוצים רבים בעיר הנמל חודיידה שבשליטת החות'ים. 

בכיר בבית הלבן אמר בתדרוך לכתבים כי האפשרויות השונות לתקיפה בתימן הוצגו לנשיא ביידן בישיבה עם ראשי מערכת הביטחון ביום שלישי האחרון. בסיום הישיבה הנשיא אישר את תכניות התקיפה. כאמור, בליל חמישי הנשיא אישרר את התכניות ונתן את הפקודה הסופית לתקוף.

הבכיר בבית הלבן ציין כי מטרת התקיפות הייתה לפגוע ביכולות צבאיות ספציפיות של החות'ים כדי שלא יוכלו להמשיך בהתקפות נגד כלי שיט בים האדום. " אין לנו רצון להסלים את המצב באזור. זו היתה פעולה משמעותית. אנחנו מצפים שזה יפחית את יכולתם של החותים, אבל לא יפתיע אותנו אם תהיה תגובה מצידם", אמר הבכיר בבית הלבן.