הקואליציה נגד המורדים החות'ים בתימן: על רקע הדיווחים כי וושינגטון תחזיר את החות'ים לרשימה השחורה של ארגוני הטרור, שר החוץ האמריקני אמר היום (רביעי) כי החות'ים פתחו במתקפות חסרות תקדים נגד ספינות בים האדום וכוחות המוצבים באזור. במקביל, גורמים רשמיים בארה"ב כינו את אותן מתקפות כ"פעולות טרור".

בתוך כך, גורמים רשמיים באיראן התייחסו לפעולות האמריקניות נגד החות'ים וטענו כי "מדובר בארגון עצמאי, שפועל כך בתגובה לפעולות של ארצות הברית, העם התימני לא חושש מאיומים. ההתקפות האמריקניות לא ישנו את המדיניות של תימן". במקביל, דובר החות'ים, יחיא סריע, אמר לרשת אל-ג'זירה הקטארית כי "ארצות הברית משתמשת בהגדרות של ארגוני הטרר למטרות הפוליטיות שלה".

מצעד צבאי של החות'ים בתימן (צילום: AFP via Getty Images)
מצעד צבאי של החות'ים בתימן (צילום: AFP via Getty Images)

דובר החות'ים יחיא סריע (צילום: AFP via Getty Images)
דובר החות'ים יחיא סריע (צילום: AFP via Getty Images)

מוקדם יותר, גורמים במערב התייחסו למתקפות המשולבות שביצעו לאחרונה ארה"ב, בריטניה ומדינות נוספות על החות'ים, המיליציה האיראנית בתימן. הם ביקשו להצביע על אופטימיות מסוימת בהקשר להשפעת המתקפות על יכולת המיליציה להמשיך לפעול. על פי אותם הגורמים, איראן טרם פועלת לחידוש מלאי הנשק שהושמד במתקפות. לפחות באופן זמני, נראה כי התקיפות הללו ניתקו את קווי האספקה העיקריים מאיראן לחות'ים, כך על פי אותם הגורמים. 

עם זאת, הם הדגישו כי עדיין מוקדם להעריך את השפעתן בטווח הארוך. המתקפה על החות'ים החלה לפני כשבוע, כשארצות הברית, בריטניה ומספר מדינות נוספות תקפו מטרות בתימן, כולל בסיסי אימונים ומתקני אחסון לרחפנים. כמו כן, נשמעו פיצוצים רבים בעיר הנמל חודיידה שבשליטת החות'ים.