מלחמת חרבות ברזל: הזרוע לשוויון מגדרי באו"ם פרסמה אתמול (שישי) דוח על מניין ההרוגים ברצועת עזה מאז פרוץ המלחמה לפני כשלושה וחצי חודשים. מהנתונים שפורסמו עולה כי כמחצית מההרוגים (כ-16 אלף נפש) כתוצאה מתקיפות ישראל מאז פרוץ המלחמה הן נשים וילדים.

נמשכים הקרבות ברצועה: צה"ל השמיד משגרים שביצעו ירי לישראל | עדכונים שוטפים
שיפא 2? דיווח: טנקים של צה״ל בשערי בית החולים הגדול בח'אן יונס 

עוד עולה מהנתונים כי מאז שבעה באוקטובר, נהרגו ברצועת עזה יותר פלסטינים בתקיפות ישראליות מאשר ב-15 השנים האחרונות במצטבר. מוקדם יותר דיווח משרד הבריאות בעזה דיווח כי 165 פלסטינים נהרגו ביממה האחרונה בתקיפות ישראליות, ומניין ההרוגים הכולל מתקרב ל-25 אלף. לפי הנתונים שצה"ל פרסם לאחרונה, כ-9,000 מחבלים חוסלו מאז פרוץ המלחמה.

לאחר נתק ממושך, קיימו אתמול נתניהו וביידן שיחה ראשונה מזה כחודש. זמן קצר לאחר השיחה, בבית הלבן הוציאו הודעה רשמית בנוגע לתכניה, ומסרו כי "הנשיא ביידן בירך את נתניהו על החלטת ישראל לאפשר הכנסת קמח לעזה". ככל הנראה, הקמח צפוי להיות מועבר לעזה דרך נמל אשדוד. 

ילדים שנפצעו ברצועת עזה (צילום: רויטרס)
ילדים שנפצעו ברצועת עזה (צילום: רויטרס)

רשת CNN דיווחה הבוקר מפי גורמים אמריקאים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשיחה עם ביידן כי הוא "אינו שולל הקמת מדינה פלסטינית". לדברי הגורמים, בשיחתם דיברו שני המנהיגים על הקמת מדינה פלסטינית מפורזת, דבר שהנשיא ביידן הביע בו עניין רב.

בחודש דצמבר, כזכור, פרסם ראש הממשלה טור מיוחד בעיתון הוול סטריט ג'ורנל, ובו התייחס למלחמה בעזה ולמטרותיה של ישראל ביום שאחרי הלחימה. במהלך הטור הבהיר נתניהו כי "יש להשמיד את חמאס, לפרז את עזה, ולשנות את הגישה הפלסטינית ברצועה. אלו הם שלושת התנאים המוקדמים לשלום בין ישראל לרצועת עזה. בפעולות שיביאו להשמדת חמאס, ישראל תמשיך לפעול תוך ציות מלא לחוק הבינלאומי. זה מאתגר במיוחד מכיוון שחלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה של חמאס הוא להשתמש באזרחים פלסטינים כמגן אנושי. חמאס מציב את תשתית הטרור שלו בתוך ומתחת לבתים, בתי חולים, מסגדים, בתי ספר ואתרים אזרחיים אחרים, תוך סיכון מכוון לאוכלוסייה הפלסטינית".