בעקבות תמיכתם המובהקת בישראל של הסנאטור האמריקאי טד קרוז ומחוקקים נוספים, קטאר הפעילה מרגלים בממשל ארה"ב במטרה להכפיש את אלו המתנגדים לפעולות תנועת הטרור "האחים המוסלמים" - כך דווח היום (שבת) ב"פוקס ניוז", לפי מסמכים שהגיעו לרשת.

בתנאים קשים וללא אור יום: צה"ל חשף מנהרה בה הוחזקו חטופים בחאן יונס
סיום המלחמה וערבויות בינלאומיות: ההצעה של חמאס לעסקת חטופים

על פי הרשת, המסמכים חושפים כי קמפיין הריגול שבוצע לכאורה, במימון קטאר, כוון לסנאטור טד קרוז, משום שביקש להגדיר את האחים המוסלמים ב-2017 כארגון טרור זר. המסמך החשאי, שכותרתו "פרויקט ENDGAME" ומנוסח על ידי החברה האמריקאית Global Risk Advisors (GRA), שהוקם על ידי עובד ה-CIA לשעבר קווין צ'אלקר, קרא: "כוננות גבוהה: מתקפה על חמאס היא מתקפה על קטאר. מתקפה על האחים המוסלמים היא מתקפה על קטאר".

בהמשך לכך, גורמים בממשלת קטאר מסרו לארה"ב: "הסנאטור טד קרוז הציג מחדש את הצעת החוק שלו לייעד את האחים המוסלמים כקבוצת טרור. אלא אם תפעלו בהקדם, אויביכם יכניס את קטאר לקרב הזה".

כזכור, קטאר אכן קיבלה בברכה את האחים המוסלמים כשהם גורשו ממצרים ב־2013, ובכירי תנועת חמאס, שהוקמה בסוף שנות ה־80 על־ידי הענף הפלסטיני של האחים המוסלמים, שומרים על נוכחות בדוחה זה יותר מעשור.

טד קרוז פורש מהמרוץ לנשיאות ארה''ב (צילום: AFP)
טד קרוז פורש מהמרוץ לנשיאות ארה''ב (צילום: AFP)

גם מריו דיאז-בלארט, שהיה גם כן חבר קונגרס ב-2017, היה שותף בחסות הצעת החוק לסנקציה נגד האחים המוסלמים באותה שנה. יועצי סיכונים עולמיים סימנו את דיאז-בלארט כאחד מאויבי מדינת המפרץ.

דיאז-בלארט אמר לפוקס ניוז כי "הגילוי שממשלת קטאר לא רק שמה אותי על הכוונת, אלא גם שני סנאטורים אמריקאים אינה מפתיעה. היא רק מאששת את דאגותיי ארוכות השנים עם ממשלת קטאר. זו לא הפעם הראשונה שמשטר שם אותי על הכוונת. משתמשים בטקטיקות חשאיות, זה לא ירתיע את החלטתי להגדיר את האחים המוסלמים כארגון טרור".