הרמטכ"ל הבריטי סר פטריק סנדרס, קורא להגדיל משמעותית את כוח האדם בצבא, זאת לקראת מלחמה אפשרית מול רוסיה, כך דווח בתקשורת הבריטית. על פי הדיווח, הוא אף דיבר על הצורך שב"גיוס האומה" לשם כך. 

משבשי מזל"טים, רקטות וטילים ארוכי טווח: כך איראן מסייעת לחות'ים
תפנית בעלילה? פוטין מוכן להפסקת אש באוקראינה - בתנאי אחד

נכון להיום, הצבא הבריטי הוא הקטן ביותר מזה מאות שנים, דבר שמוסיף לדאגתו של הרמטכ"ל הבריטי, אל מול האיום הגובר מכיוונו של הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך הכרזתו על הסיפוח. באדיבות רויטרס

כמו כן, אותו איום מוביל את הגנרל הבריטי להאמין כי צריך להתבצע שינוי ב"הלך הרוח" של הבריטים", במטרה להיות מוכנים למערכה ממשוכת וקשה מול רוסיה. בשנת 2022, הוא אף טען במהלך נאום שנשא, כי בריטניה עומדת בפני "רגע 1937", על רקע המלחמה המתמשכת באוקראינה ומלחמת העולם השנייה שהחלה שנתיים מאוחר יותר.

בחודש שעבר דווח ב"ניו יורק טיימס" האמריקאי, כי פוטין מוכן להפסקת אש באוקראינה, אולם אומר שמטרות המלחמה של רוסיה לא השתנו. לפי הדיווח, פוטין מאותת באמצעות מתווכים לפחות מאז חודש ספטמבר שהוא פתוח להפסקת אש שתקפיא את הלחימה בתנאי שרוסיה תישאר בקווים הנוכחיים אותם כבשה בתוך אוקראינה.

עוד על פי הדיווח, פוטין גם שלח יועצים להסכם הפסקת אש שנה קודם לכן, בסתיו 2022. הערוץ השקט של המו"מ שלא דווח קודם לכן, הגיע לאחר שאוקראינה העבירה את צבא רוסיה מצפון מזרח המדינה. לפי גורמים אמריקאים שצוטטו בדיווח, פוטין ציין שהוא מרוצה מהשטח הכבוש של רוסיה ומוכן לשביתת נשק.