״לאנשי המשטר האיסלאמי באיראן יש שלוש מטרות קבועות. קודם כל, הם רוצים לשמר את המשטר המהפכני שלהם, להתפשט בכל רחבי המזרח התיכון ברוח המהפכה האיסלאמית - ומטרתם השלישית היא להילחם מלחמת השמדה נגד ארה״ב וישראל - המכונות על ידיהם כ-״השטן הגדול והשטן הקטן״. במלחמה הזו, אנו רואים שהמטרה השנייה שלהם להתפשט ברחבי המזרח התיכון נפגעת משמעותית ויכולתם פוחתת״, טוען אל״ם (מיל׳), רונן איציק.

מאחורי הקלעים של המערכה בים האדום: כך איראן מסייעת לחות'ים

לדבריו, ״שליטת איראן ברחבי המזרח התיכון נעשית באמצעות המיליציות השיעיות שממומנות ומנוהלות על ידיהם בלבנון, סוריה, עיראק, תימן ובשנים האחרונות אף ביהודה ושומרון וברצועת עזה. מאז תחילת המלחמה, יכולות החמאס והג׳יהאד האיסלאמי הצטמצמו מאוד, החות׳ים - המיליציה השיעית של איראן בתימן, הפכה להיות בעיה עולמית שמטופלת בעיקר על ידי ארצות הברית ואירופה. בעולם כבר הבינו שהחות׳ים מהווים סכנה בנתיבי השיט, החלו לפעול כנגדם - אז המצב הולך ומסלים לרעתם. הכלי היחיד המרכזי שנותר לאיראן הוא היכולות והתשתיות שהם בנו בלבנון באמצעות חיזבאללה לאורך הרבה מאוד שנים - המיליציה השיעית החזקה ביותר תחתיהם".

"האם איראן מוכנה להסתכן בכך שחיזבאללה יפגע באופן קשה מאוד? אם נצא למלחמה משמעותית מול חיזבאללה, תהיה כניסה קרקעית של כוחות צה״ל ופעילות אווירית אינטנסיבית מאוד שתפגע בחיזבאללה בצורה קשה מאוד. מי שתיפגע עוד יותר תהיה איראן, שתאבד את הזרוע שלה, ולכן אני לא בטוח שהיא תסתכן בפגיעת חיזבאללה - ותקריב את הקלף החשוב ביותר שלה. מעבר לכך, לבנון היא מדינה מאוד חלשה שנמצאת בהתרסקות כלכלית מתמשכת. אם היא תמצא את עצמה במלחמה ישירה מול ישראל - היא ויושביה יקרסו. ההשערה שלי היא שהאיראנים לא מעוניינים להביא את חיזבאללה להתנגשות חזיתית מול צה״ל, זו לא פעולה שתשרת את המטרות שלהם". 

עוד הוסיף ואמר: "חמאס, שגם אותו איראן איבדו - עשו טעות כאשר חשבו שאנחנו מתפוררים ושלא נוכל להגן על עצמנו. עכשיו כל המדינות מסביב מבינות שהם טעו, וההוכחה החזקה ביותר לכך היא אנשי המילואים שהתגייסו בהמוניהם לתקופה ארוכה מאוד, תוך ההקרבה למען המדינה. תמונת החוסן שישראל מייצרת דרך מערך המילואים - גורמת לצד השני להיות בדילמות קשות ולתהות כיצד נכון להתקדם מכאן. בחמאס העריכו שהחברה הישראלית לא תתגייס בכמות כזאת גדולה לשירות המילואים ולכן יצאו להתקפה. הם גילו שטעו - וכל מי שמסתכל מהצד עלינו תוהה אם הוא רוצה לפגוש את מערך המילואים. אם אויבנו יחשבו שאנחנו בנקודת חולשה, הם יגבירו את הלחץ ועוצמת התקיפה שלהם, אך כאשר הם רואים שאנחנו חזקים - התקיפות מלבנון יחלשו. החודשיים הבאים הם קריטיים לבחינת צה״ל בהתמודדות הרב זירתית, בינתיים הוא עושה זאת טוב".

לסיום, הדגיש: "הצבא משנה את המציאות בדרום תוך שהוא מתמודד עם חיזבאללה בצפון. פגענו לארגון בהמון נכסים אסטרטגיים וביטחוניים, בעלי תפקידים ואישים בכירים. כך, גם חיזבאללה וגם איראן מבינים שיש מחירים כבדים לסולידריות שהם מפגינים כלפי עזה״.