מאמר שפורסם היום (רביעי) ב"וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי, ע"י הכותבים רורי ג'ונס ודוב לייבר, סורק את הדילמה שבה נמצאת ישראל בימים אלו, בכל הנוגע ל"יום שאחרי המלחמה". לטענת המאמר, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחמק עד כה מקבלת החלטות בעניין, וזאת מתוך ניסיונותיו להישרדות פוליטית. 

"איפה שצריך, נהיה": הרמטכ"ל בהתייחסות ראשונה לחיסול בבית החולים בג'נין
"הומניטרי רק תמורת הומניטרי": את העימות הזה בין בן גביר לנתניהו לא צפינו

המאמר מזכיר את דרישת ארה"ב ומספר מדינות ערביות נוספות, כי הרשות הפלסטינית היא זו שתנהל את עזה. "זו חרדה גדולה למפלגת הליכוד ולשותפיו בקואליציה", נכתב. 

בנימין נתניהו בהצהרה (צילום :לע"מ)

כמו כן, הוזכרו גם דבריו של שר הביטחון יואב גלנט, לפיהם "חוסר החלטיות פוליטי עלול לפגוע בהתקדמות המבצע הצבאי. זו חובתם של הקבינט והממשלה לדון בתוכנית ולקבוע את המטרה, פעולה צבאית זקוקה למדיניות שתנחה אותה". 

במהלך מסיבת העיתונאים שקיים ביום שבת האחרון, התייחס נתניהו לאמירותיו בנוגע לקטר, שעוררו סערה: "היחסים עם מצרים מתנהלים באופן שוטף ותקין בין הממשלות כל הזמן. לכל אחד מאיתנו יש אינטרסים יש למצרים צורך להגיד דברים מסוימים. הם דואגים לאינטרסים שלהם ואנחנו לשלנו. באשר לקטאר - אני לא חוזר בי מהדברים שאמרתי. 

לא אוותר על נתיב אחד של הפעלת לחץ על החמאס כדי להחזיר את חטופנו. קטאר מארחת ומממנת את החמאס. היא התחייבה שהתרופות יגיעו לחטופים שלנו, אז יואילו להפעיל את הלחץ להחזיר את חטופינו ולהביא את התרופות אליהם".

בנוגע להפגנות במעבר כרם שלום, אמר: "בלי סיוע הומניטרי לא נוכל להשלים את המשימה והשגת היעדים. ולכן אנחנו נותנים. אני מבין את המשפחות, אבל זה לא המדיניות שלנו - ניתנה הנחיה לטפל בזה ע"י הרמטכ"ל".