ב"וושינגטון פוסט" האמריקאי התייחסו היום (רביעי) לדילמה הישראלית בסוגית מעבר רפיח. "השבת השליטה הישראלית באזור תהיה חיונית ליצירת מצב אסטרטגי חדש בעזה, שבו חמאס לא יוכל לתקוף שוב את ישראל", צוטט מיכל מילשטיין, עמית בכיר באוניברסיטת רייכמן. 

ה"וול סטריט ג'ורנל": נתניהו שם את הישרדותו הפוליטית בראש שיקוליו
הותר לפרסום: שלושה לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה

עוד הוסיף כי "יש להשתלט על המעבר הזה, אחרת המשמעות היא כי גם אם תהיה הפסקת האש, חמאס ימשיך לקבל את כל מה שהוא צריך מהבחינה הצבאית. 

הרמטכ"ל על האירוע בג'נין (צילום :דובר צה"ל)

עם זאת, השתלטות של ישראל על אזור מעבר רפיח וציר פילדלפי תסכן את הסכן השלום בין ישראל למצרים שנחתם בסוף שנות ה-70, כך על פי המאמר. "יש להדגיש בקפדנות שכל מהלך ישראלי בכיוון זה יוביל לאיום חמור על יחסי מצרים-ישראל", אמרה גורמת ביטחונית. 

"יש חוסר אמון או חוסר הבנה משני הצדדים, שאנחנו לא רגילים אליו", אמר חבר הפרלמנט של מצרים לשעבר, מוחמד אנואר סאדאת, אחיינו של אנואר סאדאת, נשיא מצרים שחתם על הסכם השלום עם ישראל. 

הוא אף הוסיף כי "בכנות, אנחנו מאמינים שחזרנו לנקודת ההתחלה בכל הנוגע ליחסים שלנו עם ישראל - בחזרה לשנות ה-70". יחד עם זאת, דובר משרד החוץ אחמד אבו זייד ציין לאחרונה במהלך ריאיון שקיים כי "מצרים שולטת באופן מלא בגבולותיה".