הוותיקן פרסם היום מכתב מיוחד שכתב האפיפיור "לאחיי ואחיותיי היהודיים בישראל", ובו ציין כי "לבי קרוע לנוכח מה שמתרחש בארץ הקודש" מאז ה-7 באוקטובר, ובמיוחד לנוכח העלייה באנטישמיות ובשנאת יהודים ברחבי העולם. 

"הנתיב שבו הכנסייה צעדה יחד אתכם, העם העתיק של הברית, דוחה כל צורה של אנטי יהודיות ואנטישמיות, מגנה באופן חד משמעי גילויי שנאה כלפי יהודים ויהדות כחטא נגד האל", כתב מנהיג הכנסייה הקתולית. "אנחנו, הקתולים, מוטרדים מאד מהגידול הנורא בהתקפות נגד יהודים ברחבי העולם. קיווינו ש'לעולם לא עוד' יהיה פזמון שיישמע על ידי הדורות החדשים, אבל אנחנו רואים כעת שהדרך קדימה דורשת שיתוף פעולה הדוק יותר כדי להכחיד את התופעות האלה".

פרנציסקוס ציין כי "לבי קרוב אליכם, לארץ הקודש, לעמים שחיים בה, ישראלים ופלסטינים, ואני מתפלל שהרצון לשלום יגבר בקרב כולם". "קשה להתבטא במילים מול הטרגדיה שקרתה בחודשים האחרונים", מסר. "יחד אתכם, אנחנו אבלים על המתים, הפצועים, הסובלים מטראומה. אנחנו מתפללים במיוחד לשובם של החטופים, שמחים על מי שכבר שבו הביתה, ומתפללים שכל האחרים יצטרפו אליהם בקרוב".

האפיפיור הביע תקווה כי למרות המצב, יהיה ניתן להגשים את חזון השלום. "בימים של יגון, יש קושי רב לראות אופק עתידי שבו האור מחליף את האפלה, שבו ידידות מחליפה שנאה, שבו שיתוף פעולה מחליף מלחמה", כתב. "אבל אנחנו, יהודים וקתולים, עדים בדיוק לאופק כזה. ועלינו לפעול, בראש ובראשונה מארץ הקודש, שם אנחנו רוצים לעבוד יחד לשלום ולצדק, לעשות כל שאפשר כדי ליצור יחסים שמאפשרים פתיחת אופקים חדשים של אור עבור כולם, ישראלים ופלסטינים".

בסיום המכתב, קרא האפיפיור "ליהודים ולנוצרים, יחד, להתחייב לנתיב של ידידות, סולידריות ושיתוף פעולה בחיפוש אחרי דרכים לתקן עולם הרוס, לעבוד יחד בכל חלק של העולם, ובמיוחד בארץ הקודש, כדי לשקם את היכולת לראות בפניו של כל אדם את דמות האל, שבצלמו נוצרנו".