השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר העניק ראיון לעיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל", במהלכו ביקר את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ופירט את תכניתו ליישוב עזה ביום שאחרי המלחמה.

מסכן את העסקה? יוסי כהן תוקף: "לחדול מכל ביקורת על קטאר"
כפי שפורסם לראשונה "במעריב": זה מתווה החזרה לעוטף שיוצג לראשי הרשויות

במהלך הראיון, אמר בן גביר שהוא חושב שממשל ביידן פוגע במאמץ המלחמתי של ישראל ואמר שהוא מאמין שהמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ ייתן לישראל יד חופשית יותר לסילוק חמאס. על בידין אמר "במקום לתת לנו גיבוי מלא, הוא עסוק בלתת סיוע הומניטרי ודלק לעזה - שהולך לחמאס. אם טראמפ היה בשלטון, ההתנהגות של ארה"ב הייתה שונה לחלוטין".

בנוסף, בן גביר פירט את תוכניתו להגירה מרצון של תושבי עזה. לדבריו, לעודד עזתים להגר מרצון למקומות ברחבי העולם באמצעות תמריצים כספיים זה "הפתרון ההומניטרי האמיתי". עוד אמר כי יש פלסטינים שיהיו פתוחים לדיון על זה, בין השאר בהתבסס על חומר מודיעיני שקיבל כשר. הוא סירב לפרט.

בתגובה לדברים, תקף ראש האופוזציה יאיר לפיד: "הריאיון שנתן בן גביר לוול סטריט ג׳ורנל הוא פגיעה ישירה במעמדה הבינלאומי של ישראל, פגיעה ישירה במאמץ המלחמה, מזיק לבטחון ישראל ובעיקר מוכיח שהוא לא מבין כלום במדיניות חוץ. הייתי קורא לראש הממשלה לרסן אותו, אבל אין לנתניהו שום שליטה על הקיצונים בממשלתו".