נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קיים אמש (שני) מסיבת עיתונאים עם עבדאללה מלך ירדן המבקר בוושינגטון, והתייחס לניסיונות להביא לרגיעה אזורית. "עובדים על עסקת חטופים שתוביל להפסקת לחימה של שישה שבועות לפחות", אמר. עוד הוסיף כי "על ישראל למצוא פיתרון הומניטארי עבור למעלה ממיליון פלסטינים שנמצאים ברפיח, בטרם הצבא יתחיל את פעילותו באזור".

בעיצומו של מבצע החילוץ: פעולה אחת של לוחם השב"כ הייתה יוצאת דופן
בכיר מצרי חשף: הוויתור החריג של ישראל תמורת עסקת החטופים

מוקדם יותר הערב מסר בכיר ישראלי כי ראש המוסד, דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף במיל' ניצן אלון יצאו מחר למפגש בקהיר עם ראש ה-CIA, ראש ממשלת קטאר וראש המודיעין המצרי. במהלך הפגישה ידונו במאמצים לשחרור חטופים נוספים משבי חמאס.

דוד ברנע, רונן בר (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)
דוד ברנע, רונן בר (צילום: יונתן שאול, פלאש 90)

בתוך כך, הותרו אמש לפרסום פרטים חדשים על מבצע החילוץ של לואיס הר בן ה-70 ופרננדו מרמן בן ה-60. על מנת לא לסכן את החטופים, לוחמי הימ"מ הורידו אותם באמצעות חבלי סנפלינג מהקומה השנייה עד למטה, מבלי לעבור בקומה הראשונה שבה היה עלול להיווצר סיכון מיותר. עוד נודע כי הרחוב שבו הוחזקו החטופים היה מלא במחבלים.

מפקד הימ"מ תת-ניצב ח' התייחס להצלחת המבצע וסיפר: "במשימה השתתפו יחידות מבצעיות של שב"כ ובצה"ל, כאשר בתחילת הדרך התכנית נראית מסוכנת ומורכבת. בחלוף הזמן הבנו שזה אפשרי. המודיעין הלך והתחדד".