המשלחת הישראלית עזבה את קהיר עם סיום שיחות המשא ומתן שהתקיימו אמש (שלישי) במצרים, בהם השתתפו ראש ממשלת קטאר ושר החוץ שלו, ראש ה-CIA, וראש המודיעין המצרי. ע"פ "אל-אחבאר" הלבנוני, הפגישה הסתיימה ללא התקדמות ואווירה שלילית שררה לאחר שהתברר כי ישראל נסוגה ממתווה פריז. 

בניגוד להכחשות: ממשל ביידן חוקר פשעי מלחמה אפשריים שביצעה ישראל | דיווח
הניפו איורים עם מצנחי חמאס: שלוש מפגינות פרו פלסטיניות הורשעו בעבירת תמיכה בטרור

עוד קודם להגעת המשלחת הישראלית לקהיר, התקיימו בירושלים דיונים האם להציג מתווה של עסקה חדשה במפגש, על פי הפרסום של מוריה אסרף וולברג בחדשות 13, בהתייעצות שהתקיימה אמש עם בכירי הצמרת המדינית ובכירי מערכת הביטחון בשאלה האם לשלוח נציגות לקהיר, סברו ראש המוסד דדי ברנע ומתאם השבויים והנעדרים אלוף ניצן אלון כי ישראל צריכה להציג הצעות חדשות. הם אמרו בדיון כי "צריך להסתכל על המציאות שבה אין מנופי לחץ נוספים מלבד ההישג הצבאי, ולכן צריך לראות מה אפשר לעשות כדי להוביל לעסקה".

לפי מקורות הבקיאים במשא ומתן ששוחחו עם אל-אח'באר, המשלחת הישראלית הביאה לקהיר הצעה המערערת את "מתווה פריז", המבוסס על "עסקה חד-שלבית הכוללת את כל האזרחים בנוסף לחיילות, זאת לפי הנוסחה של אסיר ישראלי אחד בתמורה לשלושה אסירים פלסטינים, עם אפשרות לא ודאית להגדיל מעט את מספר האסירים הפלסטינים".

המשלחת הדגישה גם כי אין הפסקת אש, אלא רק הפסקת אש זמנית, שבמהלכה טיסות מטוסים יעצרו לשש שעות ביום בלבד, כמו בהפוגה הקודמת, ומציעה הגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, ללא נסיגת הצבא למעט אזורים צפופים, תוך שמירה על מחסומים קבועים, ומניעת תנועת אזרחים בין דרום, מרכז וצפון הרצועה. המקורות דיווחו גם כי "האמריקנים ביקשו יותר זמן להשלמת המשא ומתן".