לפי דוח מטריד שפורסם על ידי ארגון הצדקה Jewish Community Security Trust (CST), פשעי השנאה נגד יהודים על רקע אנטישמי זינקו ב-147% בשנת 2023, עם שיא של 4,000 תקריות שנרשמו, ביחס לשנת 2022 בה תועדו 1,662 מקרים.

ה-CST מייחס את העלייה הדרמטית למתקפת הפתע הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר. לפני פרוץ מלחמת חרבות ברזל, אירעו בממוצע חמישה מקרי אנטישמיות ביום, ומיד אחריו זינק הממוצע ל-31 מקרים ביום. עלייה משמעותית נרשמה גם באוניברסיטאות, שם נרשמו 182 מקרים ב-2023 לעומת 60 בלבד ב-2022 (עלייה של 203%).

הפגנה נגד האנטישמיות בברלין  (צילום: רויטרס)
הפגנה נגד האנטישמיות בברלין (צילום: רויטרס)

הדו"ח פורסם על רקע מחלוקת חדשה לגבי אנטישמיות במפלגת הלייבור הבריטית. שר הפנים ג'יימס קלברלי, הגדיר את העלייה במקרים כ"מקוממת לחלוטין" והתחייב לעשות הכל כדי להבטיח את בטיחותה של הקהילה היהודית, כך לפי הדיווחים ב-The Sun הבריטי.

יו"ר ה-CST, מארק גרדנר, אמר ל-The Sun: "הזינוק בפשעי השנאה כלפי הקהילה שלנו הוא בושה מוחלטת. זה קורה בבתי ספר, באוניברסיטאות, במקומות עבודה, ברחובות ובכל רחבי המדיה החברתית". יועץ הממשלה העצמאי בנושא אנטישמיות, ג'ון מאן, הוסיף ואמר לעיתון הבריטי: "המדינה הזו לא תסבול התעמרות או איומים כלפי אזרחיה".