ב"וושינגטון פוסט" האמריקאי דווח היום (ראשון) כי בכירים איראניים העבירו מסר בלבנון לארגון החיזבאללה, וטענו כי בטהרן לא מעוניינים להגיע למצב של מלחמה אזורית.

"זאת תהיה דרמה מאד גדולה": זה הרגע שבו יהיה המפץ הגדול בחמאס
כולם התעסקו באיום הטילים של נסראללה, ואף אחד לא שם לב לדבר החשוב בנאום

על פי הדיווח, למרות הכוונות של איראן לשבש את האינטרסים של ארה"ב וישראל במזרח התיכון, הם נזהרים מלעורר עימות ישיר, כאשר טהרן דוחקים בחיזבאללה ובארגונים פרו איראנים נוספים במזרח התיכון לנהוג באיפוק נגד כוחות ארה"ב.

גורמים אמריקאים אמרו ל"וושינגטון פוסט" כי להודעת איראן ייתכן שיש כבר השפעה מסוימת. מיליציות הנתמכות על ידי טהרן בעיראק ובסוריה לא תקפו את כוחות ארה"ב יותר מ-13 ימים, דבר חריג מאז החלה המלחמה בעזה. הטרוריסטים הפזורים באזור נצרו את האש גם לאחר שתקיפת מזל"ט אמריקאי בבגדד הרגה בכיר חיזבאללה בעיראק.

עלי חמינאי (צילום: Office of the Iranian Supreme Leader/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
עלי חמינאי (צילום: Office of the Iranian Supreme Leader/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

"ייתכן שאיראן הבינה שהאינטרסים שלה לא פועלים לטובתה כאשר מאפשרים לשלוחות שלהם במזה"ת יכולת בלתי מוגבלת לתקוף את כוחות ארה"ב והקואליציה הבינלאומית", אמר בכיר אמריקאי. 

גורם עיראקי בעל קשרים הדוקים עם הכוחות הפרו איראנים אמר ל"וושינגטון פוסט" כי "איראן עושה את המקסימום כדי למנוע מהתרחבות המלחמה וההסלמה כדי לא להגיע לנקודת האל חזור". ראשי ארגוני הטרור באזור לא היו מרוצים מההוראה הזו, אך עתרו לבקשת טהרן שאימנה וחימשה אותם".

בתוך כך, פקידים איראנים נפגשו החודש עם אנשי חיזבאללה בלבנון, כאשר אחד מחברי חיזבאללה סיכם את המסר של טהרן: ​​"לא נלהבים לתת לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כל סיבה לפתוח במלחמה רחבה יותר על לבנון או בכל מקום אחר".