חוקר האסלאם הבריטי והמשפטן היית'ם אל-חדאד אמר בפאנל שעסק בחייהם של המוסלמים במדינות המערב כי "מצבם של המוסלמים בבריטניה ובמערב הוא הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני 20 שנה. אם תצאו החוצה אתם תחשבו שאתם באפגניסטן השנייה, אבל לא, אתם למעשה נמצאים בלונדוניסטן".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בסרטון שפורסם באתר ממרי, הדגיש אל-חדאד כי המוסלמים במערב לא צריכים לראות את עצמם כ"מיעוט כפוף" מכיוון שהם "מנהיגי האנושות".

המפלגה השמרנית בבריטניה השעתה אמש את אחד ממחוקקיה, לי אנדרסון, לאחר שאמר שראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, נמצא בשליטת האיסלאמיסטים. חאן, המוסלמי הראשון שהיה ראש עיריית לונדון וחבר במפלגת הלייבור האופוזיציה, מהווה כבר תקופה רבה כמטרה לביקורת שמרנית על טיפולו בשיטור בבירת בריטניה, כולל צעדות פרו-פלסטיניות סדירות. ביום רביעי התאספו מאות מפגינים פרו-פלסטינים מחוץ לפרלמנט, במהלך הצבעה כאוטית בשאלה האם לקרוא להפסקת אש בעזה.

יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט, לינדזי הויל, אמר כי הוא הפר את הנוהל הפרלמנטרי הרגיל להצבעה בגלל איומים קודמים באלימות שקיבלו כמה מחוקקים בשל דעותיהם על המלחמה המתנהלת בישראל. בשיחה אתמול עם ערוץ טלוויזיה מקומי, אמר אנדרסון: "אני לא באמת מאמין שהאיסלאמיסטים האלה שלטו במדינה שלנו. אבל מה שאני כן מאמין זה שהם שלטו בחאן והם שלטו בלונדון. הוא נתן את עיר הבירה שלנו לחבריו".

על רקע הביקורת הגוברת על דבריו של אנדרסון, המפלגה השמרנית אמרה שהחליטה שהוא לא יכול עוד לייצג אותם בפרלמנט. אנדרסון, לשעבר סגן יו"ר המפלגה השמרנית, אמר שהוא מבין את ההחלטה להשעות אותו. "אמשיך לתמוך במאמצים של הממשלה לקרוא לקיצוניות על כל צורותיה - בין אם מדובר באנטישמיות או איסלאמופוביה", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. סקר שנערך בין התאריכים 16-18 בפברואר על ידי Savanta הראה כי 29% מהבריטים האמינו שלשמרנים יש בעיה עם איסלאמופוביה, הכי הרבה מכל מפלגה פוליטית גדולה במדינה.