מאז שפרצה המלחמה ברצועת עזה, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, תוקף את ישראל באופן תדיר, ואמש (שישי) שוב טען כי ישראל מבצעת "רצח עם ברצועת עזה". מי שהגיב לו הפעם היה שר החוץ ישראל כ"ץ שלא נשאר חייב, ותקף אותו בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו.

שר החוץ כ"ץ, שנכנס רק לאחרונה לתפקיד, כתב: "ארדואן, שמבצע טבח קבוע בכורדים בטורקיה ובאזור, מאשים שישראל מבצעת רצח עם מכוון בעזה. מר ארדואן אנחנו לא כמוך. אנחנו נלחמים נגד שותפיך מהחמאס אותם אירחת בטורקיה ואפשרת להם לבצע את מעשי הטבח והרצח. עדיף שתשתוק ותתבייש!".

דובר משרד החוץ הטורקי יצא להגנתו של ארדואן, ותקף גם הוא את ישראל: "בטוח שבמוקדם או במאוחר כל חברי ממשלת ישראל יועמדו לדין על הפשעים שהם מבצעים בעזה. הממשלה הישראלית חייבת לעצור את הטבח המכוון, הסיסטמי וחסר האבחנה בעזתים", כתב.

זו לא הפעם הראשונה שמתקיימים חילופי דברים חריפים בין השר כ"ץ לגורמים רשמיים בטורקיה. בחודש שעבר, על רקע הדיון נגד ישראל בבית הדין בהאג, יושב ראש הוועדה המשפטית של הפרלמנט הטורקי, קיים מסיבת עיתונאים על מדרגות היכל בית המשפט, ותקף בחריפות את ישראל. הוא טען כי הינו בטוח שעל ישראל יוטלו "העונשים הכבדים ביותר". 

מי שתקף אותו הוא שר כ"ץ שכתב: "נשיא טורקיה, המדינה שביצעה את שואת הארמנים וחשבה שהעולם יסתום את הפה, 'מתגאה' היום שהעביר לבית הדין בהאג חומרים שמאשימים את ישראל ברצח עם. שמענו אותך. לא שכחנו את שואת הארמנים ומעשי הטבח בכורדים. אתם משמידי העם. אנחנו מגינים על עצמנו מהחברים הברברים שלך".