החות'ים מעלים הילוך? שלושה אנשי צוות של ספינת המשא "True Confidence" שנושאת את דגל ברבדוס נעדרים, וארבעה בני אדם נוספים שהיו עליה נכוו קשות לאחר שהספינה הותקפה מדרום לתימן, כך דיווחה אתמול (רביעי) סוכנות הידיעות "רויטרס". לפי דיווחים ברשתות, שלושת הנעדרים נהרגו.

כבר בעוד חודשיים: ועדת השחרורים תדון בשחרור מוקדם של בני סלע
ניסיון החיסול של פוטין? טיל התפוצץ סמוך למקום פגישתו של זלנסקי | דיווח

הבעלים של הספינה אמר כי היא נפגעה מטיל שככל הנראה שוגר מהחות'ים בתימן. מקור ספנות, שסירב להזדהות, אמר כי נראה שהספינה ננטשה. גורם ביטחוני אמריקאי אמר ל"רויטרס" כי סירת הצלה נראתה במים בסמוך לספינה שניזוקה ועדין עולה באש.

תמונה של ספינה שנפגעה על ידי החות'ים (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
תמונה של ספינה שנפגעה על ידי החות'ים (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

סוכנות פעולות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) מסרה כי היא קיבלה דיווח על התקרית שאירעה 54 מייל ימיים דרומית-מערבית לעיר הנמל עדן בתימן. עוד נמסר, כי הרשויות חוקרות את התקרית, אך לא מסרו פרטים נוספים.

החות'ים הפכו את ה- "GALAXY LEADER" לאטרקציה לתיירים. קרדיט: רויטרס (צילום :רויטרס)

ביום שני טענו החות'ים כי הם תקפו את הספינה הישראלית 'MSC SKY' בים הערבי. קודם לכן, דיווחה חברת האבטחה הימית הבריטית אמברי שספינה הקשורה לישראל הותקפה מדרום-מזרח לעיר עדן שלחופי תימן. לפי הדיווח, לא ברור אם הספינה נפגעה ישירות או ספגה נזקים בשל פיצוצים סמוכים.
על פי אתר מכ"ם הספינות "marinetraffic", מדובר בספינת מכולות השטה תחת דגל ליבריה. הספינה יצאה מסינגפור והייתה אמורה להגיע לאיחוד האמירויות הערביות.