לונדון הפכה ל"אזור שאסור ליהודים ללכת" בעקבות הפגנות פרו-פלסטיניותבסוף השבוע, כך אמר רובין סימקוקס, היועץ העצמאי למשרד הפנים הבריטי לענייני ביטחון לאומי וטרור.

"אפקט הרסני": העיתון הבריטי שהקדיש את שערו לבעיית האנטישמיות
"האיסלאמיסטים שולטים בלונדון": מחוקק בבריטניה תקף את ראש העיר

על פי הדיווח ב-BBC  סימקוקס דחק בשרים "להיות נועזים יותר ולהיות מוכנים לקבל סיכון משפטי גבוה יותר" בהתמודדותם עם הקיצוניות. בשבוע שעבר הזהיר ראש הממשלה סונאק מפני כוחות "המנסים לקרוע את המדינה לגזרים". סימקוקס כתב ב"טלגרף" כי סונאק צדק כשהצביע על עלייה בקיצוניות. הוא אמר שהוא זקוק כעת ל"מדיניות כדי לעמוד בהיקף האתגר".

מר אמר כי ליצירת הגדרה חדשה של קיצוניות, שלהבנת ה-BBC תפורסם בשבוע הבא, הייתה "מטרה ברורה" והיא תשמש "כדי להנחות החלטות עתידיות לגבי מה הממשלה עושה או לא". הוא גם אמר שלממשלה כבר יש "כוח רב יותר להתמודד עם קיצוניות ממה שהיא חושבת לפעמים". 

תקיפה של מסעדה יהודית בלונדון (צילום: רויטרס)
תקיפה של מסעדה יהודית בלונדון (צילום: רויטרס)

לדבריו, "לא בגדנו בדמוקרטיה אם קיצונים לא יהיו מסוגלים יותר להפעיל ערוצי טלוויזיה ולא נהיה מדינה סמכותית אם לא יורשה עוד להפוך את לונדון לאזור אסור ליהודים בכל סוף שבוע. כל הדברים האלה ועוד הפכו לנורמליים בבריטניה". עם זאת, ג'ון ריס, אחד ממשתתפי ההפגנות טען ש"אין צורך" שאנשים יהודים יפחדו מההפגנות. 

הוא אמר שהוא מבין מדוע חלק עלולים להרגיש מפוחדים, אך האשים את ראש הממשלה הבריטי בהפחדת הקהילה היהודית וכינה אותו "חסר אחריות". "כמובן, אם הממשלה מחליטה לעורר פחד מהסוג הזה, אז אנשים ירגישו את זה", אמר לתוכנית הרדיו של תאגיד השידור הציבורי הבריטי.

בחודש שעבר, שר הפנים ג'יימס קלברלי דחק בקבוצות להפסיק את ההפגנות. בראיון ל"טיימס" הוא שאל האם ההפגנות הוסיפו "ערך" לקריאתן להפסקת הלחימה בעזה. המפגינים טענו כי "היסטריה" אנטי-מוסלמית מצד כמה חברי פרלמנט ולחץ מהממשלה עוררו את משטרת המטרופולין לשיטור כבד ו"מפלה".