נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, נשא היום (שבת) נאום אנטישמי נוסף, במהלכו השווה את ראש הממשלה בנימין נתניהו לגדולי הצוררים בהיסטוריה. "נתניהו הרוויח את מקומו לצד היטלר, מוסוליני וסטלין", ציין. ראש הממשלה הגיב בתגובה: "לא נקבל הטפות מוסר מארדואן, שמכחיש את שואת הארמנים, ומעלים מתנגדי משטר ועיתונאים".

"דריסת רגל": פרטים חדשים על תכנית צה"ל לחילוק הרצועה
ג'ו ביידן תחת מתקפה קשה: "הנשיא חלש ועבר פוליטיזציה"

הוא אף האשים כי ישראל משמשת כ"נאצים של זמננו, תוך ביצוע פשעים הומניטריים בעזה". הנשיא הטורקי אף סירב לכנות את החמאס כארגון טרור: "לא יכולים לגרום לנו להגדיר את החמאס כארגון טרור. אנו מדברים איתם בגלוי ועומדים מאחוריהם". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה לדברי נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן: "ישראל שמקפידה על חוקי המלחמה לא תקבל הטפות מוסר מארדואן, שתומך ברוצחים ואנסים של ארגון הטרור חמאס, מכחיש את שואת הארמנים, טבח בכורדים בתוך מדינתו שלו ומעלים מתנגדי משטר ועיתונאים".

תקיפת תשתית טרור של ארגון הטרור חמאס (צילום :דובר צה"ל)

זו היא כמובן לא הפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה, שבה תוקף ארדואן את ישראל. "נתניהו נכנס להיסטוריה בתואר הקצב של עזה, ואנחנו מתכוננים להעמידו לדין", ציין בעבר. 

בפעם אחרת, האשים כי "ישראל וגורמים אחרים עומדים מאחורי ארגוני הטרור בצפון סוריה ובעיראק. ישראל לא הייתה מחזיקה מעמד שלושה ימים בלי תמיכת מדינות המערב. אנחנו עושים הכנות להכריז על ישראל כפושעת מלחמה אל מול העולם".