שליחת מזכירת האוצר האמריקאית לאסיה והמזרח התיכון, ג'סי בייקר, דרשה בשבוע שעבר מבכירים בממשל הלבנוני לעצור ולמנוע את העברת הסיוע הכספי מאיראן לחיזבאללה וחמאס, כך דווח הבוקר (ראשון) ברשת "אל-ערביה" הסעודית.

שבוע גורלי: ישראל מציבה דד-ליין להסכם עם לבנון, ומזהירה את אירופה
פסימיות בלבנון: "הפסקת אש? משימה בלתי אפשרית כל עוד איראן במשחק"

גורם במשרד האוצר, שדיבר בעילום שם עם הרשת הסעודית, אמר כי בייקר הודיעה ​​לבכירים לבנונים על "חששות ספציפיים" לגבי "העברת כספי חמאס דרך לבנון וחיזבאללה כספים מאיראן ללבנון ולאחר מכן לאזורים אחרים", והפצירה לנקוט "בצעדי מניעה". לדבריו, "הקבוצות הללו זקוקות לכספים כדי לשלם משכורות ולבצע פעולות צבאיות, אחרת הן אינן יכולות להשיג את מטרותיהן".

עוד טען כי "עמידתה של לבנון בסטנדרטים הבינלאומיים למלחמה בהלבנת הון ומימון טרור היא נדבך הכרחי למשיכת השקעות מארה"ב ומחלקים אחרים של העולם". לדבריו, בייקר ביקשה מלבנון לנקוט בצעדים נוקשים נגד פלח גדול של חברות ובורסות שירותים פיננסיים בלתי חוקיים אשר פרחו במהלך ארבע שנים של משבר כלכלי במהלך קריסת מערכת הבנקאות הרשמית במדינה. 

תושבי ביירות ברקע הריסות הנמל לאחר הפיצוץ (צילום: רויטרס)
תושבי ביירות ברקע הריסות הנמל לאחר הפיצוץ (צילום: רויטרס)

חברות אלו מספקות פתרונות לאנשים וקבוצות שהוטלו עליהם אמברגו במערכת הפיננסית הפורמלית עקב הסנקציות של ארה"ב. מנגד, וליד אל-כילאני, דובר חמאס בלבנון, אמר כי "אין לו מידע" בעניין זה. חלים ברטי, דובר הבנק המרכזי של לבנון, אישר הפגישה והגדיר אותן כ"חיוביות מאוד". 

ברטי אמר גם כי הבנק המרכזי של לבנון עושה את חובתו להסדיר את חברות השירותים הפיננסיים המורשים, אך אלו הפועלות ללא רישיון "אינן בתחום השיפוט שלנו" וצריכות להיות מטופלות על ידי הרשויות המשפטיות המוסמכות.