גורמים במפלגה השמרנית בפרלמנט הבריטי פועלים על מנת להוציא לפועל מהלך דרמטי שבו יודח ראש הממשלה המכהן רישי סונק, כך דווח בבריטניה. על פי הדיווח, תכנון המהלך נועד להחזיר לתפקיד את לא אחר מראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון. 

מסתמן: יהב יחזור לראשות עיריית חיפה; עליזה בלוך הפסידה בבית שמש
יונה יהב: "התגעגעתי, תם עידן הנתק בין העירייה לממשלה"

הסיבה העיקרית למהלך היא הסקרים הלא מעודדים מבחינתו של סונק, שנערכו לאחרונה. בדיווח אף צוין כי מקורב לג'ונסון ערך פגישה בנושא, בה נכחו מעל ל-50 חברי פרלמנט מהמפלגה השמרנית.  

"בעבר חשבתי שזה יהיה פזיז מדי להדיח עוד ראש ממשלה, אבל עכשיו אני לא חושב שיש לנו ברירה", צוטט חבר פרלמנט בתקשורת הבריטית. שר לשעבר במדינה, אף אמר כי "אם בוריס יחזור לבחירות הכלליות זה יכול להציל עד 80 חברי פרלמנט. זה ייתן לשמרנים תקווה, סיבה להצביע. המפלגה צריכה להתעורר מהר, השבועות האלה לפני הבחירות עשויים להיות קריטיים. 

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק  (צילום:  Justin Tallis/Pool via REUTERS)
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק (צילום: Justin Tallis/Pool via REUTERS)

בחודש יולי לפני כשנה וחצי, הודיע ג'ונסון על התפטרותו מתפקיד ראש ממשלת בריטניה. "ברור כעת שהמפלגה השמרנית רוצה מנהיג חדש וראש ממשלה חדשה, התהליך של בחירת מנהיג כזה מתחיל עכשיו. ולפי ציר הזמן זה צריך לקרות בשבוע הבא. מודה לכל המצביעים שלנו. רציתי למסור את ההודעה הזאת באופן אישי, לא כי רציתי אלא כי זו המחויבות שלי עבורכם. יצאנו מהסגרים של הקורונה, עמדנו מול פוטין", ציין אז. 

עוד הוסיף: "למנהיג החדש - אני אתן לך כמה תמיכה שאפשר. לציבור הבריטי - אני יודע שיהיו המון אנשים שיחושו הקלה, וכמה שלא יהיו מרוצים. מעל להכל אני רוצה להודות לציבור הבריטי על הזכות הענקית שנתתם לי, אני רוצה שתדעו שמעתה ועד שיהיה ראש ממשלה חדש, האינטרס שלכם יישמר והממשלה תמשיך לפעול עבורכם. אני יודע שאפילו אם דברים נראים שחורים עכשיו, העתיד שלנו ביחד הוא וורוד".