בחודש שעבר, צוין יום השנה להירצחו לוקמאן סלים, אחד ממתנגדי חיזבאללה הבולטים ביותר שהיו בלבנון. כזכור, לוקמאן מוחסן סלים היה אקטיביסט פוליטי שיעי שידוע בעמדותיו נגד חיזבאללה ונמצא לפני שלוש שנים מת במכוניתו באזור עדוסיה בלבנון. ״אף שעד היום לא זוהו רוצחיו של סלים, האצבע המאשימה מופנית כלפיי חיזבאללה״, טוענת החוקרת דנה פולק קנריק ממכון עלמא, למחקרי הביטחון של ישראל בצפון. 

בזמן שהיינו בשיפא: האדמה בלבנון רעדה אתמול מתחת לרגליו של נסראללה
נסראללה רצה להציג את ההישגים, אבל במשפט אחד חשף את המצוקה שלו

על פי דבריי קנריק, חברו של סלים, מכרם רבאח, פרופסור והיסטוריון, נשא נאום בטקס לזכר חברו, וציין כי היה שותפו לדרך. רבאח ניצל את נאומו ותקף את חזבאללה על כך שהוא האחראי לחיסול סלים, האחראי לפיצוץ בנמל בירות ב-2020 והאחראי להרס בלבנון. בנוסף דיבר על אתרי אחסון וייצור נשק של חיזבאללה בסוריה: "אני יודע מי הרג את לוקמאן, חיזבאללה הרג את לוקמאן סלים, חיזבאללה הורג את העם הלבנוני ומחזיק את המדינה כבת ערובה כפי שהוא מחזיק את תושבי הדרום", אמר רבאח בנאומו. 

לאחר ההלוויה והנאום, במהלך חודש מרץ האחרון, רבאח פרסם בעמוד X הרשמי שלו פוסט ובו צילום מסמך של הזמנה רשמית לחקירה מטעם מנגנוני הביטחון הכללי של לבנון, לצד הכיתוב: "אתמול הודיעו לי כי אני מתבקש להגיע למחלקה לחקירות ביטחוניות של הביטחון הכללי. אולי הם רוצים לדעת ממני על מפגש ציר הדאגה ו"ההתנגדות" שהתרחש בבירות בשבוע שעבר" בצירוף ההאשטאג #אפס פחד.

מכרם רבאח. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כידוע, הביטחון הכללי פועל תחת משרד הפנים של מדינת לבנון, ותפקידיו כוללים איסוף מידע, צנזורה תקשורתית, מעקב ופיקוח על זרים ואישורי מגורים. ״למחרת פרסום הפוסט, נעצר רבאח על ידי הביטחון הכללי של לבנון, ובמקביל, הפוסט שלו זכה למאות אלפי צפיות ושותף מחדש על ידי מפורסמים, פעילים, בלוגרים ומשפיעני רשת רבים בלבנון המתנגדים למהלך והביעו חשש ודאגה מהתנהלותם של מנגנוני הביטחון הלבנוניים.

אלו קראו לשחרר את רבאח בדחיפות וציינו כי נעצר רק בגלל שהביע את דעתו. הלחץ שיצר הקמפיין ברשתות החברתיות לשחרורו של רבאח הביא תועלת ולאחר מספר שעות הוא שוחרר. בעת שחרורו הצהיר רבאח כי מעצרו הוא הוכחה שכל המדינה הלבנונית - נמצאת תחת כיבוש חזבאללה״, חושפת קנריק. רבאח המשיך ואמר כי חזבאללה משתמש במערכת המשפט הלבנונית וכי במהלך חקירתו, בה הואשם בריגול לטובת ישראל, אף נאמר לו כי התנגדות לבנונית חוקית ואף מעוגנת בחוק.