נסיכת ויילס קייט מידלטון הודיעה היום (שישי) כי היא חולה בסרטן. בסרטון, שפורסם על ידי הממלכה, היא הוסיפה: "אני עוברת טיפולים  כימותרפיים". בסרטון, שצולם ביום רביעי האחרון בארמון ווינזדור, הודיעה הנסיכה בת ה-42 כי היא והנסיך וויליאם "עשו ככל שביכולתם כדי לעבד ולנהל את זה באופן פרטי, למען המשפחה הצעירה שלנו".

בעיצומה של המלחמה באוקראינה: לפחות 130 הרוגים בפיגוע במוסקבה
"היינו פועלים להשמדת האויב": ביקורת בארה"ב נגד התנהלות ביידן

"אלו היו חודשיים קשים מאוד עבור המשפחה שלנו, אבל היה לי צוות רפואי נהדר שטיפל בי היטב ואני אסירת תודה עליהם", אמרה קייט בסרטון. "בינואר עברתי ניתוח גדול בבטן בלונדון. בזמנו, לא חשבו שיש לי סרטן. הניתוח עבר בהצלחה, אך בדיקות שנעשו לאחר מכן גילו כי אכן מדובר במחלה. הצוות הרפואי שלי הציע לי לעבור כימותרפיה, ועכשיו אני בשלבים מוקדמים של הטיפול". המלך צ'ארלס, אשר בעצמו אובחן לאחרונה כחולה בסרטן, הגיב לחשיפה הכואבת של הנסיעה קייט מידלטון, ומסר כי "אני גאה בקייט". 

"אני רוצה להביע תודה מעומק הלב על הודעות התמיכה הרבות שקיבלתי בימים האחרונים. כל מי שהושפע ממחלת הסרטן יודע שמילים ומחשבות אדיבות הן מקור לנחמה ועידוד", הוסיף.

עוד הוסיפה קייט כי "לקח לנו זמן להסביר הכל לג'ורג', שרלוט ולואי, בצורה ההולמת להם, ולהבטיח להם שאהיה בסדר. כמו שאמרתי להם, אני מתחזקת מדי יום בכך שאני מתמקדת בדברים שעוזרים לי להחלים, במחשבתי, בגופי וברוח". כמו כן, מארמון המלוכה הבריטי נמסר בתגובה כי "ימשיכו להציע את אהבתם ותמיכתם לכל משפחת המלוכה, גם בתקופה הקשה הזו".

המלך צ'ארלס השלישי (צילום: REUTERS/Phil Noble/Pool)
המלך צ'ארלס השלישי (צילום: REUTERS/Phil Noble/Pool)

כזכור, קייט נעלמה מעיני המצלמות ולאחר שבארמון אמרו ל-BBC לצפות לעדכון מלכותי - ברשתות החלה חרושת שמועות באשר למצבה ולמצב המלך. המוסד המלכותי הוציא בתגובה הבהרה שלא מדובר בצ'ארלס, ולפני כמספר ימים פורסם תיעוד ונטען כי מדובר בקייט, אך לאחר ניתוח התמונה התברר כי מדובר בתיעוד לא עדכני מהכריסמס.

בנוסף, ה-BBC דיווח השבוע כי אלמונים ניסו לפרוץ לתיק הרפואי של קייט. לפני כן, כזכור, לציון יום האם העלתה הנסיכה מווילס תמונה שלה עם שלושת ילדיה, לראשונה מאז אשפוזה לפני כחודשיים ובעקבות גל השמועות בשל מצבה. אך סוכנות הידיעות AP הטילה ספק בתמונה, וטענה כי היא עברה ריטוש.