ברוסיה טרם הטילו את האחריות על ישות ספציפית בביצוע הפיגוע הרצחני באולם ההופעות "קרוקוס סיטי הול" בעיר קרסנוגורסק שבמחוז מוסקבה, ומנהלים מצוד אחר המחבלים שנמלטו. 11 חשודים נעצרו, ארבעה מהם על פי החשד ביצעו את הפיגוע בעצמם.

בתיעוד שהתפרסם ברשתות החברתיות תועדה חקירת אחד החשודים, צעיר מטג'יקיסטן, שטוען כי הובטח לו כסף תמורת ביצוע הפיגוע. 
"יריתי באנשים עבור כסף. הבטיחו לי מיליון רובל, קיבל חצי. הנשק הלך לאיבוד. מישהו שאני לא מכיר פנה אלי בטלגרם, נתן לי מקום ואמר לי לרצוח אנשים תמורת כסף", טען. 

כאמור, שירות הביטחון הפדרלי דיווח על מעצר של לפחות ארבעה חשודים במעורבות ישירה בפיגוע. בדיווח נטען כי כל הארבעה הם תושבי טג'יקיסטן שתכננו  לחצות את הגבול הרוסי-אוקראיני.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עם זאת, משרד הפנים בדושאנבה הכחיש את הטענות ואמר כי לפחות לשניים מהעצורים אין אזרחות. עוד נמסר כי השניים הגיעו מרוסיה בנובמבר 2023 ומאז שהו בטג'יקיסטן. לגבי חשוד נוסף, משפחתו מכחישה את מעורבותו וטוען כי בילה את אותו הערב יחד עם חבריו. "הוא אכל איתנו ארוחת ערב ואז לקח אותי הביתה", אמר אחותו לתקשורת המקומית.

זירת הפיגוע ברוסיה (צילום: REUTERS/Maxim Shemetov)
זירת הפיגוע ברוסיה (צילום: REUTERS/Maxim Shemetov)

במקביל, משרד החוץ של טג'יקיסטן טען כי ההאשמות של רוסיה הם האשמות כזב. "אנו מדגישים כי הצד הטג'יקי לא קיבל אישור מהרשויות ברוסיה על המידע אודות מעורבותם של אזרחים טג'יקים", נכתב. 

לפחות 115 בני אדם נרצחו ועוד מאות נפצעו במתקפת הטרור אמש על אולם ההופעות במחוז מוסקבה. עד כה,  ISIS-K, מחוז ח'וראסאן של המדינה האסלאמית שבסיסה באפגניסטן, לקח אחריות על המתקפה. אולם, הרשויות ברוסיה דווקא מפנות אצבע מאשימה לעבר אוקראינה.