מלחמת חרבות ברזל: סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס התייחסה היום (ראשון) לכוונת ישראל לבצע פעולה צבאית ברפיח ברצועת עזה. "יותר מדי פלסטינים נהרגו", אמרה האריס.

לראשונה מאז תחילת המו"מ: הצעד חסר התקדים של ישראל
הסערה וסיבוב הפרסה: כשמשרד החוץ הביך את השר כ"ץ

"היינו ברורים בהרבה שיחות ובכל דרך אפשרית - כל מבצע רחב היקף ברפיח יהיה טעות גדולה", המשיכה סגנית נשיא ארה"ב. "למדתי את המפות, לאנשים שם אין לאן ללכת. כניסה לרפיח תהיה טעות". האריס הוסיפה כי היא "לא שוללת" את האפשרות שיהיו השלכות מבחינת יחסי ארה"ב עם ישראל במידה וישראל תכנס לרפיח.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בשבוע שעבר עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. על פי גורמים ישראלים, במרכז שיחת ביידן - נתניהו עמדה הפעולה הצבאית המתוכננת ברפיח. ביידן הביע חשש מפגיעה הרחבת באזרחים כי ברפיח שוהים כיום המוני עזתים שפונו מצפון הרצועה.

נתניהו ענה לו כי הפעולה היא הכרחית אך תתבצע אחרי פינוי האוכלוסייה האזרחית. כמו כן, ביידן ביקש להרחיב עוד יותר את הסיוע ההומניטרי. מהבית הלבן נמסר כי "הנשיא אישר שוב כי לארה"ב ולישראל מטרה משותפת לחסל את חמאס ניצחון מוחלט ולהבטיח את ביטחונם ארוך הטווח של ישראל ואנשיה. הנשיא וראש הממשלה דנו במאמצים המתמשכים להבטיח את שחרורם של כל בני הערובה הנותרים בידי חמאס.

כזכור, מייק פומפיאו, שר החוץ לשעבר של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, הצהיר אמש, כי הוא: "תומך בפעולה ברפיח. אנו תומכים במשימתה של ישראל לניצחון מוחלט על חמאס".

פעילות צה"ל בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

בתוך כך, טראמפ אמר בשבוע שעבר בפודקסט בהנחיית עוזרו לשעבר בבית הלבן, סבסטיאן גורקה, שכל אדם יהודי שמצביע לדמוקרטים "שונא את הדת שלו" ושונא "את כל מה שקשור בישראל". זאת לאחר שנשאל על הביקורות שהופנו לראש הממשלה בנימין נתניהו על ידי ממשל ביידן ומנהיג הרוב בסנאט של ארה"ב צ'אק שומר.