סוף לסאגה ברמאללה? ב"פוליטיקו" האמריקאי דווח היום (שישי) כי ארה"ב קרובה לחתום עם הרשות הפלסטינית על סיום התשלומים למשפחות מחבלים. 

כ-2,000 פצצות במשקל של טון: ארה"ב אישרה חבילת סיוע חדשה לישראל
"בוט איראני": בן גביר התלונן על השב"כ בקבינט, רונן בר לא נשאר חייב

על פי הדיווח, הרשות הפלסטינית תחליף את התוכנית הנוכחית בתוכנית רווחה כללית לכל הפלסטינים ללא משפחות המחבלים. "הייתה הרבה עבודה על זה מאחורי הקלעים, וההתקדמות מעודדת", אמר בכיר בממשל ביידן. בכיר אחר בממשל אישר את השינויים במערכת בקרוב.

בתוך כך, שר הביטחון גלנט דן במהלך ביקורו בוושינגטון בשבוע שעבר באפשרות להקים כוח צבאי רב-לאומי של מדינות ערביות, שיזכה לתמיכת ארה"ב, ויהיה אחראי על השלטת חוק וסדר בעזה ועל ליווי שיירות הסיוע ההומניטרי, כך אמר בכיר ישראלי שמעורה בפרטים.

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

למעשה, ישראל מעוניינת בקידומו של כוח ערבי כזה גם כדי לפתור את בעיית הביזה של שיירות הסיוע ההומניטרי ולמנוע התפשטות רעב ברצועה וגם כדי לאפשר בניית אלטרנטיבה פלסטינית לשלטון חמאס בעזה. בכיר ישראלי אמר כי "מהלך כזה יבנה גורם שלטוני בשטח שאינו חמאס ויפתור לישראל בעיה הולכת וגוברת עם ארה"ב בכל הנוגע למצב ההומניטרי בעזה".

הבכיר ציין כי שר הביטחון דן באפשרות להקים כוח רב לאומי כזה גם במהלך שיחותיו עם שר ההגנה האמריקאי אוסטין וגם בשיחותיו עם שר החוץ בלינקן והיועץ לביטחון לאומי סאליבן כחלק מקידום תוכנית ליום שאחרי המלחמה בעזה.