אזרח סורי שמזדהה כמתנגד של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, הביע את תמיכתו בחיסול הדרמטי שאירע אתמול (שני) במדינה, שהוביל לחיסול מספר בכירים איראנים ומיוחס לישראל. "אני, כמורד סורי נגד אסד, לא מוצא את המילים להביע את הרגשתי לגבי ההפצצה האיראנית בסוריה", כתב. 

האיראנים במבוכה: החיסול בקונסוליה גרם לטהרן לחשב מסלול מחדש
למרות המחלוקות: אלה כלי הנשק שארה"ב עשויה למכור לישראל | דיווח

עוד ציין: "תודה לך ישראל, אני מודה לך על הפצצת שגרירות איראן בדמשק. עשית מה שאף אחד לא העז לעשות, גם לא במזרח התיכון וגם לא במערב, תודה לך ישראל".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תיעוד זירת החיסול בסוריה (צילום :רשתות ערביות)

עם זאת, לא נראה כי אותו הסורי הינו תומך ישראל או מתנגד לטבח הרצחני שבוצע ע"י מחבלי החמאס שהגיעו מעזה, בחודש אוקטובר האחרון. בציוץ המדובר, הוא הוסיף: "סליחה, פלסטיני יקר, תעצום עין ועשה לעצמך טובה, אתה לא רואה את הציוץ הזה". 

ציוץ המורד הסורי (צילום: טוויטר)
ציוץ המורד הסורי (צילום: טוויטר)

כאמור, מפקד גיס לבנון וסוריה של משמרות המהפכה, מחמד רזא זאהדי, חוסל אתמול בתקיפה יחד עם בכירי טרור איראנים נוספים באזור דמשק. התקיפה לא בוצעה במבנה השגרירות האיראנית, אלא במבנה סמוך לשגרירות ששימש כמפקדה צבאית של משמרות המהפכה. כלומר מי שפגע באותו מבנה, החזיק כנראה במודיעין מדויק על פעילות צבאית שהתנהלה במקום, כך על פי דיווחו של דורון קדוש. 

כל ההרוגים בתקיפה הם אנשי טרור איראנים, שביצעו פעילות צבאית במקום במשך פרק זמן ממושך. לא נפגעו דיפלומטים איראנים בתקיפה. ⁠⁠מהדווי, הבכיר שחוסל, היה אחראי על כל הכוונת הטרור האיראנית בשטח ישראל מכל הזירות - גם לבנון, גם סוריה וגם מהזירה הפלסטינית.

הוא למעשה היה הגורם הבכיר ביותר בכוח קודס שפיקד על כל האופרציה של פגיעה בישראל באמצעות שלוחים מסירות שונות. עיקר עיסוקו היה טרור על שטחי ישראל עצמה, בעוד מפקד כוח קודס קאאני עוסק בטרור איראני בהסתכלות כלל עולמית.

 בתוך כך, דובר צה״ל תא״ל הגרי אמר בראיון הלילה לרשת CNN כי מבלי לקחת עליה אחריות, התקיפה בדמשק אמש פגעה במבנה שאינו שגרירות ואינו קונסוליה: ״לפי המודיעין שלנו, המקום הזה הוא לא קונסוליה ולא שגרירות. זה מבנה צבאי של כוח קודס״. 

ועוד אמר הגרי בקשר לחיסול: ״ב-6 החודשים האחרונים איראן גוררת את האזור להסלמה. היא השחקן המרכזי, והיא משתמשת בשלוחים שלה בלבנון, סוריה, עיראק ותימן״.