התקיפה בסוריה שבה חוסל בכיר כוח קודס, מחמד רזא זאהדי, ומיוחסת לישראל, ממשיכה להטריד את ארצות הברית. הפנטגון הבהיר הלילה (רביעי) כי "לא עודכנו מראש על התקיפה בסוריה. האחריות היא על ירושלים, ולנו לא הייתה כל מעורבות באירוע".

תקיפה דרמטית בדמשק: בכיר מאוד באיראן חוסל עם סגנו
ממעוף הציפור: כך נראית זירת חיסול הבכיר האיראני | צפו בתיעוד

גורמים רשמיים בוושינגטון, בעבר ובהווה, שוחחו עם עיתון הוושינגטון פוסט והביעו חשש מפני תגובת נגד כלפי ישראל וארצות הברית. "התקיפה בסוריה אמנם מהווה מהלומה לאיראן, אך היא עלולה לגרור הסלמה משמעותית באיזור".

ראלף גאף, לשעבר בכיר בארגון ה-CIA האמריקאי אמר לוושינגטון פוסט כי "ישראל נוהגת בפזיזות ובפראות, והתוצאה היחידה של התקיפה תהיה הסלמה אזורית על ידי איראן ושלוחותיה".

מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)
מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)

"התקיפה אתמול מהווה הסלמה משמעותית שעלולה להטות את הכף ולהצית את כל האזור", אמרה דינה סטרול, בעברה יועצת בכירה לנושאי המזרח התיכון בפנטגון, וכיום חוקרת במכון למדיניות המזרח הקרוב. "זו הגרסה של ישראל לחיסול קסאם סולימאני ב-2020".

דובר הבית הלבן ג׳ון קירבי אמר אמש בתדרוך לכתבים כי ארה״ב הבהירה לישראל את תחושותיה לגבי ההתקפה על עובדי הסיוע ועל הציפיות מישראל בהקשר לתקרית הזו. ״אנחנו זועמים מהאירוע הזה. אנחנו ממתינים לראות את ממצאי התחקיר הראשוני אבל מצפים לחקירה מקיפה שממצאיה יפורסמו לציבור וכן מצפים שתהיה נשיאה באחריות. צה״ל צריך לעשות יותר כדי לשפר את נוהלי התיאום עם ארגוי הסיוע ונלחץ על ישראל לעשות יותר כדי להגן על עובדי סיוע״, אמר קירבי.