הסערה הבינלאומית לאחר מותם של עובדי ארגון הסיוע "World Central Kitchen" נמשכת. לאחר הודעת הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, כי האירוע התרחש בעקבות "תוצאה של זיהוי שגוי", גורם אמריקני דחה את הטענה הישראלית והתעקש כי התקיפה נראית מכוונת. לדבריו, אנחנו לא טיפשים, התקיפה נראית מכוונות מכיוון ששלוש פצצות פגעו במכונית, זו לא תאונה".

בתוך כך, פקידים בממשל ביידן תקפו בחריפות את ישראל, וטענו כי התקיפה לעבר הרכב היא "הרסנית" ומחמירה את הסבל האנושי ברצועת עזה. לדבריו, "התקיפה מדגישה את חוסר האכפתיות של ישראל כלפי תושבי עזה והסיוע ההומניטרי כאחד". גורם במשרד ההגנה הבהיר כי וושינגטון תדרוש תשובות מישראל בעקבות האירוע הקשה.

רכב הסיוע שהופצץ בעזה (צילום: רשתות ערביות)
רכב הסיוע שהופצץ בעזה (צילום: רשתות ערביות)

תקיפת ארגון הסיוע בעזה (צילום: REUTERS/Ahmed Zakot)
תקיפת ארגון הסיוע בעזה (צילום: REUTERS/Ahmed Zakot)

אמש, הוציא הרמטכ"ל הודעה חריגה לתקשורת הזרה בנושא מותם של שבעת עובדי הסיוע: "אני רוצה לומר בברור - לא הייתה תקיפה מכוונת", מסר הרמטכ"ל והדגיש כי "האירוע הזה לא היה צריך לקרות. WCK הוא ארגון שאנשיו פועלים בכל רחבי העולם, וגם בישראל, כדי לבצע מעשים טובים במקומות מורכבים. צה"ל עובד בשיתוף פעולה הדוק עם ארגון המטבח המרכזי העולמי ומעריך מאוד את עבודתם החשובה".

הרמטכ"ל מסר כי צה"ל השלים את התחקיר הראשוני לתקיפה בה נהרגו שבעת הפעילים. "אני רוצה לומר בברור - לא הייתה תקיפה מכוונת כנגד עובדי סיוע של ארגון ה-WCK", הדגיש הלוי, "האירוע הקשה הוא תוצאה של זיהוי שגוי בתנאי מורכבים - בלילה במהלך מלחמה. זה לא היה צריך לקרות".

הרמטכ''ל הרצי הלוי בפיקוד צפון (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי בפיקוד צפון (צילום: דובר צה''ל)

לבסוף אמר הרמטכ"ל כי מנגנון התחקור המטכ"לי יתחקר את האירוע ביסודיות, וכי התחקיר יושלם בימים הקרובים. "נלמד מהמסקנות וניישם אותן באופן מיידי. נשתף, בשקיפות מלאה, את ממצאי התחקיר עם המטבח המרכזי העולמי וגופים בינלאומיים נוספים. אנו רואים חשיבות רבה בהמשך מתן הסיוע ההומניטרי ונמשיך לפעול כדי לסייע במאמץ חיוני זה", מסר.