מלחמת חרבות ברזל: ממשל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוקל לא לכנות את החות'ים בתור "טרוריסטים" אם הם יפסיקו לתקוף ספינות במטרה להניע אמצעים דיפלומטיים באזור, כך דווח היום (רביעי) בבלומברג.

התאריך כבר ביומן: איראן סימנה את המועד לתגובה לחיסול בדמשק
"השלכות הרסניות": ח"כ כהן חושף את הסיבה שהכניסה הקרקעית לעזה נדחתה

כזכור, החות'ים פתחו בחודשים האחרונים בשורה של התקפות טילים ומזל"טים נגד ספינות מסחריות וכוחות ארה"ב בים האדום מתוך תמיכה בחמאס. למרות שהחות'ים רשומים כרגע ברשימת הטרוריסטים הגלובליים של ארה"ב (SDGT), ממשל ביידן ישקול להסיר את החות'ים מהרשימה אם הקבוצה תפסיק את התקפותיה באזור, לפי בלומברג.

"התקווה שלי היא שנוכל למצוא דרכים דיפלומטיות", אמר טים לנדרקינג, השליח המיוחד של ממשל ביידן לתימן. "למצוא דרכים להחליש ולאפשר לנו לסגת, בסופו של דבר".

תרגיל הפשיטה של החות'ים אל עבר התיישבויות ישראליות (צילום :רשתות ערביות)

החות'ים הוסרו מרשימות ייעודי הטרור בארה"ב זמן קצר לאחר כניסתו של ביידן לתפקידו ב-2021, תוך ציון דאגה לגבי ההשפעות ההומניטריות שעלולות להיות לכינוי על תימן.

ממשל ביידן החזיר את החות'ים לרשימת SDGT בינואר בעקבות שפע של התקפות נגד כלי שייט מערביים בים האדום. עם זאת, הם לא נכנסו מחדש לארגון הטרור הזר המיועד (FTO).

דבריו של לנדרקינג לפיהם ממשל ביידן עשוי להסיר את החות'ים מרשימת SDGT מייצגים שוב גישה אפשרית לסיום הסכסוך באמצעות דיפלומטיה. ממשל ביידן הודה שהמאמצים שלו לתפוס עמדה צבאית הגנתית בים האדום לא עבדו ולא עצרו את התקפות החות'ים.