גם העשירים לא יכולים להימלט מהמוות, אבל הם לפעמים יכולים לדחות אותו לזמן מה. חוץ מהמוות עצמו, יש עוד מכנה משותף ביניהם לבין ה"עמך" וזה הפחד מהמוות. כך אנחנו שומעים מדי פעם על ניסיון מעורר רחמים של מיליארדר כלשהו, שמבקש לעצור משהו שאי אפשר לעצור. 

הפעם זהו מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, שבונה על האי קוואי בהוואי, מתחם יוקרתי ומפואר, שמותאם לשרוד אפוקליפסה ולהשאיר את המוות לאנשים רגילים, כמו התושבים המוחלשים של האי. צוקרברג השקיע עשור מזמנו ברכישת קרקעות באי לצורך בנייתה של האחוזה המפוארת, שנמצאת כעת בשלבי ביצוע. 

קים ג'ונג און אהב - אז פוטין נתן: צפו במתנה המפוארת שהעניק נשיא רוסיה למנהיג צפון קוריאה

צוקרברג חשף: אלו השינויים הצפויים בתוכן שניחשף אליו בפייסבוק

מדובר על מתחם רחב ידיים בשטח של 1,400 דונם עם אחוזות, בתי עץ ומנהרות – והיהלום שבכתר, בהשקעה של 270 מיליון דולר הוא מקלט תת קרקעי אליטיסטי, שיודע לספק מזון ואנרגיה לעצמו ועמיד בפני כל פיצוץ, כולל גרעיני. בונקרים כאלה מחזיקים אספקה לחמש שנים של מזון מיובש בהקפאה וקומות של גנים הידרופוניים כדי לספק תוצרת טרייה.


בריאן קרמדן, נשיא חברת Hardened Structures מוירג’יניה, שבונה בתים ומקלטים מבוצרים במיליוני דולרים, אמר שהביקוש היה “יציב” במשך שנים, אך הוא רואה עלייה משמעותית בחודשים האחרונים. “עם פוטין וצפון קוריאה וכל מה שקורה בעזה, אני מקבל הרבה פניות. טראמפ ופילוג האומה גם חלק מזה”. בין היתר הוא סיפר כי לאחרונה הם גם בנו בונקר בהשקעה של 90 מיליון דולר במזרח התיכון, אך הוא סירב למסור מי הלקוח.