המזרח התיכון והעולם כולו עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות בין ישראל לאיראן, לאחר המתקפה חסרת התקדים של טהרן בסוף השבוע. הבוקר (רביעי) נחשף בעיתון אל-אחבאר, כי גם עיראק מעורבת במאמצים למנוע התלקחות מוחלטת של האזור.

גם מחוץ לאטמוספירה: הטיל האמריקאי ששינה את המשוואה מול איראן נחשף
פוטין במסר חד משמעי לישראל: "הימנעו מתקיפה באיראן" | דיווח

במטרה למנוע את התרחבות ההסלמה באזור, ראש ממשלת עיראק, מוחמד שיאה אל-סודאני, מתווך בהעברת מסרים בין וושינגטון לאיראן, ומנסה לסייע בהגעה להבנות. לפי הדיווח, בימים האחרונים פגש בכירים בוושינגטון, העביר את המסר כי איראן אינה מעוניינת בהרחבת הסכסוך, וביקש מוושינגטון להפעיל לחץ נוסף על ישראל כדי לדחוף אותה לאמץ עמדה דומה.

בתוך כך, ארצות הברית ממשיכה לדחוק בישראל שלא להסלים את המתיחות, ולהערכת גורמי מודיעין התגובה הישראלית תהיה מוגבלת בהיקפה. רשת CNN דיווחה אתמול כי ישנו מודיעין אמריקאי שמצביע על כך שישראל סבורה כי היא חייבת להגיב בפעולה כלשהי, בהתחשב בהיקף חסר התקדים של המתקפה האיראנית והיא נוטה לבצע תקיפה צרה ומוגבלת. עד כה, ישראל לא נתנה לארצות הברית עדכון רשמי לגבי מה עשויות להיות תכניותיה ומתי הן עלולות להתרחש, אמר בכיר בממשל.

יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

"אנחנו מקווים שהם יתנו לנו אזהרה כדי שנהיה מוכנים להגן על אנשינו, חברי כוחות הביטחון וגם אלה שלא ברחבי האזור", אמר פקיד הממשל. "אבל אין שום ערובה שהם יתנו לנו התראה מספקת מראש, והם יודעים שכאשר הם יתנו לנו עדכון, אנחנו צפויים להביע שוב את ההתנגדות שלנו לכל מה שהם עומדים לבצע".

הבכיר אמר גם שאם ישראל לא תגיב, ארה"ב "בטוחה שההסלמה תעצור" והמצב יחזור לסטטוס קוו. "אבל כל מהלך נוסף פותח כעת שורה של תרחישים אחרים, שחלקם די מפחידים", הוסיף הבכיר