"אנחנו ניצבים ברגע האמת של ישראל ואוקראינה. ישנם רגעים בהיסטוריה הקוראים למנהיגות ואומץ, זה אחד מהם". כך כתב נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במאמר מיוחד שפירסם ב"וול סטריט ז'ורנל".

"שקרן משוקרן": הריאיון של סמוטריץ' לבן כספית נגמר בפיצוץ גדול

במאמר קורא ביידן לקונגרס לאשר במהירות את חבילת הסיוע לישראל ולאוקראינה, מכיוון שלדבריו "הצלחתן תלויה במידה רבה בסיוע אמריקני". נשיא ארצות הברית קושר בדבריו בין המתקפה של איראן על ישראל למלחמה של רוסיה באוקראינה. "פוטין רוצה לספח את אוקראינה לאימפריה רוסית חדשה ואיראן חותרת להשמדת ישראל ולמחיקתה מהמפה", כותב ביידן, "ארצות הברית חייבת למנוע זאת".

תקיפות במרכז הרצועה (צילום :רשתות ערביות)

"לאחר שספגה מתקפת טילים וכטב"מים חסרת תקדים מצד איראן בסוף השבוע האחרון, ישראל הצליחה להגן על עצמה ולהדוף את המתקפה תוך הגנה על אזרחיה", כתב נשיא ארצות הברית, "במקביל רוסיה המשיכה בהפצצות על אוקראינה, שהחריפו משמעותית בחודש האחרון. גם אוקראינה מצליחה לעמוד איתנה אל מול צבא גדול בהרבה, והשיבה לעצמה יותר ממחצית השטחים שרוסיה כבשה לאחר הפלישה ב-2022".

"הצלחתן של אוקראינה וישראל תלויה במידה רבה בסיוע אמריקני, הכולל אספקת נשק. זהו הרגע המכריע. פוטין מגביר את המתקפה בעזרת בעלות בריתו סין, איראן וצפון קוריאה, ואילו איראן, לאחר שנים של תמיכה בחיזבאללה, חמאס וארגונים נוספים, עברה למתקפה ישירה משלה בניסיון לחדור את מערך ההגנה האווירית של ישראל".

"שני האויבים הללו שואפים לכלות את אוקראינה וישראל. ארה"ב חייבת למנוע תוצאות אלו, לא רק מתוך עמידה לצד החברות שלה אלא גם משום שביטחונה שלה נמצא בסכנה".

ביידן מתייחס לטענות שמועלות בעולם נגד האופן שבו ישראל נלחמת ברצועה וכותב כי "המצב בעזה מעורר דאגה, אולם חבילת הסיוע הנוכחית מתמקדת בצרכי ההגנה ארוכי הטווח של ישראל. חשוב לציין שהחוק כולל גם מימון להמשך הסיוע ההומניטרי הדחוף לתושבי עזה ולאחרים שחשים את השפעת הסכסוכים ברחבי העולם. זוהי תוכנית חזקה והגיונית שלא צריכה להיות מוחזקת כבת ערובה על ידי קבוצה קטנה של חברי קונגרס רפובליקנים קיצוניים. ישנם רגעים בהיסטוריה הקוראים למנהיגות ואומץ. זהו אחד מהם".