הפגנות המחאה האנטי־ישראליות בקמפוסים האוניברסיטאיים הגיעו מארה"ב לצרפת. בניגוד לארצות הברית, כוחות המשטרה בצרפת פעלו בנחישות נגד מאות סטודנטים תומכי פלסטין שהשתלטו על בניין בית הספר הגבוה למדעי המדינה בפריז, המחנך את האליטות הצרפתיות. לפני ההשתלטות, נאם בפני הנאספים מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת, האנטישמי ז'אן לוק מלנשון, שבשבוע שעבר נמנע ממנו לנאום באוניברסיטת ליל בעצרת אנטי־ישראלית.

טראמפ גינה את המחאות בקמפוסים והעלה באוב רגע אפל מכהונתו
שימוש באלות וביצוע מעצרים: ארה"ב מפזרת בכוח הפגנות נגד ישראל

מלנשון השווה את נשיא האוניברסיטה לאדולף אייכמן, שטען כי היה בורג קטן בפתרון הסופי. הסטודנטים בילו את הלילה באוהלים שהקימו ליד האוניברסיטה, ואתמול פלשו לתוכה שוב והשתלטו על אולם הכניסה. מרצים ועובדים אחרים הצטרפו אליהם בדרישה לטקס זיכרון לחפים מפשע שנרצחו על ידי ישראל וגינוי רשמי שלה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הנשיא עמנואל מקרון, שנשא נאום חגיגי על החזון הצרפתי לאירופה באוניברסיטת סורבון, הזהיר מפני גילויי אנטישמיות והדגיש את הצורך בפעילות נחושה ומתואמת ברחבי היבשת נגד התפשטות התופעה ונגד איומי הטרור. 

עמנואל מקרון (צילום:  MOHAMMED BADRA/Pool via REUTERS)
עמנואל מקרון (צילום: MOHAMMED BADRA/Pool via REUTERS)

לדבריו, "הקרב לבניית אירופה חזקה רחוק מלהסתיים. עלינו לעשות יותר כדי להתחרות עם ההתחמשות המהירה של יריבינו בעולם. קיים סיכון שאירופה כפי שאנו מכירים אותה תמות. היבשת צריכה להתעורר ולהבין שהיא לא חמושה מספיק כדי להתמודד עם איומים גלובליים".

בתוך כך, איום טרור נחשף בעיר בחבל אלזס, עם מעצרו של ילד מוסלמי בן 16 שניסה לרכוש ברשת חגורת נפץ כדי לבצע בשם ארגון המדינה האסלמית פיגוע התאבדות בזמן האולימפיאדה, באולם החדש שהוקם ברובע העסקים לה דפנס בפריז.

בינתיים, אוניברסיטת קולומביה הודיעה כי לא תפנה בכוח את מחאת הסטודנטים הפרו־פלסטינים בקמפוס שלה בניו יורק. זאת, לאחר שנציגי המחאה והמוסד הסכימו על פשרה זמנית, שבמסגרתה יוסרו חלק מהאוהלים שהוקמו על המדשאה וכל מי שאינו סטודנט יעזוב את הקמפוס. 
כמו כן, תיאסר שפה מפלה או מטרידה בקרב המפגינים.

"עשינו התקדמות חשובה, ולאור דיאלוג בונה זה נמשיך בשיחות עם הסטודנטים", נמסר מטעם האוניברסיטה. לאוניברסיטה הגיע אמש יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון, שקרא להתפטרות נשיאת האוניברסיטה מינוש שאפיק נוכח אוזלת ידו של המוסד האקדמי כלפי ההפגנות. מנגד, חבר הנאמנים של האוניברסיטה פרסם הודעת תמיכה בשאפיק. במקביל, עשרות נעצרו בעקבות הפגנות של סטודנטים פרו־פלסטינים בקליפורניה.

במקביל, אלפים רבים הפגינו אתמול באוסטרליה תמיכה בישראל ובצה"ל, כשהם אוחזים בידיהם דגלי ישראל ושלטים שעליהם נכתב, בין היתר: "להפסיק את הרקטות, את המנהרות ואת טרור החמאס".