נשיא ארצות הברית לשעבר והמתמודד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ תקף היום (חמישי) את המפגינים הפרו-פלסטינים בקמפוסים באוניברסיטאות בארצות הברית וקרא להם "משוגעים משתוללים שנשלחו על ידי גופים ליברליים כדי להסיט את הקשב ממצב המהגרים בגבול".

חוקרו של סינוואר בכלא: זה התרחיש שמנהיג חמאס מפחד ממנו כרגע
ממשלת בן גביר: בשעה טובה, יש מנהיג חדש בישראל | אפרים גנור

לאחר מכן פנה למנהלי האוניברסיטאות והפציר בהם לסלק את מאהלי המחאה לאלתר. "לכל מנהלי הקולג'ים אני אומר - סלקו את מאהלי המחאה מיד, הביסו את הרדיקלים והחזירו את הקמפוסים לכל הסטודנטים הנורמליים. מה שאתם רואים בניו יורק אינו הליך חוקי", אמר.

טראמפ ציין כי פינוי המפגינים מאוניברסיטת "קולומביה" היה "דבר יפה לצפות בו", ושיבח את פעולת השוטרים.

ביום שלישי עורר הנשיא לשעבר סערה לאחר שהשווה בין ההפגנות המתחוללות ברחבי הקמפוסים נגד ישראל והמלחמה בעזה לבין הסתערות תומכיו על גבעת הקפיטול בינואר 2021 במטרה להפוך את תוצאות הבחירות לנשיאות.

מאהל ההפגנות באוניברסיטת קולומביה (צילום :רויטרס)

עד כה הוגשו למעלה מאלף כתבי אישום נגד אמריקאים שהשתתפו בהסתערות על הקונגרס, אירוע שנגמר במותם של מספר שוטרים ונחשב לאחת מנקודות השפל של הדמוקרטיה האמריקאית. "אני תוהה אם גורלם של המפגינים נגד ישראל יהיה דומה לזה של הנאשמים באירועי שישה בינואר", אמר. "גם כאן נגרם נזק רב לרכוש והרבה מאוד אנשים נפצעו באורח קשה, אבל אני יכול להגיד כבר עכשיו מה תהיה התוצאה, וזו גם הסיבה שאנשים איבדו אמון במערכת המשפט שלנו".

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת קולומביה (צילום: REUTERS/Caitlin Ochs)
מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת קולומביה (צילום: REUTERS/Caitlin Ochs)

טענותיו של טראמפ על הנזק שנגרם בהפגנות אינן מבוססות, גם לאחר שסטודנטים באוניברסיטת קולומביה הסתערו על מבנה בקמפוס, ניפצו חלונות וגרמו לנזק לרכוש. על אף הקריאות הקשות נגד ישראל, שחלקן נתפסות בישראל כהסתה ואף אנטישמיות, עד כה האירועים שהידרדרו לאלימות פיזית בין מפגינים מבודדים ולא נרשמו כל אבדות בנפש.