אוניברסיטת קולומביה בניו יורק הודיעה היום (ראשון) כי כל טקסי בית הספר יועברו למקום אחר. בהתבסס על משוב מהתלמידים, החליטו במוסד הלימודי למקד את תשומת הלב ל"טקסי סיום ברמת בית הספר, שבהם התלמידים זוכים לכבוד פרטני לצד חבריהם", והודיעו כי הם מוותרים על הטקס הכללי - שתוכנן ל-15 במאי.

ישראלית שלומדת באוניברסיטת קולומביה: "חיינו הפכו להזויים"

עימותים אלימים בין סטודנטים אמריקאים תומכי פלסטין לבין המשטרה, באוניברסיטת קולומביה (צילום: רויטרס)
עימותים אלימים בין סטודנטים אמריקאים תומכי פלסטין לבין המשטרה, באוניברסיטת קולומביה (צילום: רויטרס)

"התלמידים שלנו הדגישו שהחגיגות בקנה מידה קטן יותר הן משמעותיות יותר עבורם ועבור בני משפחותיהם. הם להוטים להגיע לבמה לקול מחיאות הכפיים. לכן נמקד את המשאבים שלנו כדי לשמור על הטקסים בטוחים, מכבדים ולוודא שהם יתרחשו בצורה חלקה", הדגישו.

"השבועות האחרונים היו קשים להפליא עבור הקהילה שלנו", הוסיפו בהודעה. "בדיוק כפי שאנו מתמקדים בהפיכת חווית הסיום שלנו למיוחדת באמת, אנו ממשיכים לבקש משוב מהסטודנטים ובוחנים אפשרות של אירוע חגיגי ב-15 במאי שיתפוס את מקומו של הטקס הגדול והרשמי. נעדכן עוד בימים הקרובים".

המעצרים באוניברסיטת קולומביה (צילום: רויטרס)
המעצרים באוניברסיטת קולומביה (צילום: רויטרס)

לפי ההודעה, ב-15 במאי, טקסי סיום של בית הספר לעיתונות, המכללה לרופאים ומנתחים, מכללת ברנרד ובית הספר לאמנויות יתקיימו בזמנים שונים במקומות שונים, על פי לוח זמנים שפרסמה קולומביה. טקסים אחרים בבית הספר יתקיימו גם במהלך השבוע הבא.

מקור באוניברסיטה אמר בעבר ל-NBC ניוז כי קולומביה שוקלת מחדש את הטקס. לאחר פגישה עם מנהיגי האוניברסיטאות הבכירים ביום שישי, שני חברי מועצת הסטודנטים אמרו שהמנהלים ציינו שהם לא בטוחים שהם יכולים לקיים טקס פתיחה בקמפוס הראשי של Morningside Heights במנהטן בגלל חששות ביטחוניים. על כן, בהודעה הנוכחית נכתב, כי הטקס עבר משם למיקום אחר.

בחודש שעבר, אוניברסיטת דרום קליפורניה בלוס אנג'לס אמרה שהיא מבטלת את הטקס העיקרי שלה, המתוכנן ל-10 במאי.

נזכיר כי בשבוע שעבר המחאה הפרו חמאסית באוניברסיטת קולומביה הפכה להתפרעות אלימה לפנות בוקר כאשר עשרות סטודנטים השתלטו על אחד המבנים בקמפוס, זמן קצר אחרי שהאוניברסיטה החלה להשעות סטודנטים. לאחר מכן, המשטרה פשטה על המקום ועצרה עשרות סטודנטים.

בלוס אנג'לס, נרשמו עימותים אלימים בהפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטת UCLA. בין היתר נזרקו חזיזים ופוזר גז מדמיע. עשרות מפגינים נגד התייצבו במאהל הפרו-פלסטיני, וניסו להפיל את המחסום המורכב ממעקות בטיחות ודיקט. ראש עיריית לוס אנג'לס מסר: "המשטרה מגיבה מיד לבקשה להתערב באוניברסיטת UCLA על רקע עימותים מתמשכים".

מהומות ב-UCLA (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מהומות ב-UCLA (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')